۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰

موتورسیکلت 225 تومان! +عکس

روزنامه‌ی «اطلاعات» در شماره‌ی 165 خود که دهم اسفندماه 1305 منتشر شد، دو آگهی تبلیغاتی را منتشر کرد که مرور آن‌ها جالب است.
کد خبر : ۱۶۷۰۸۱

صراط: روزنامه‌ی «اطلاعات» در شماره‌ی 165 خود که دهم اسفندماه 1305 منتشر شد، دو آگهی تبلیغاتی را منتشر کرد که مرور آن‌ها جالب است.

خیلی ارزان

در یک آگهی با عنوان «خیلی ارزان» یک دستگاه موتورسیکلت به فروش گذاشته شده و در آن آمده است: «یک دستگاه موتورسیکلت (باسایدکار) با قوه شش اسب، خیلی کم استعمال شده، با لوازم یدکی به قیمت 225 تومان فروخته می‌شود. آقایان طالبین برای گرفتن آدرس فروشنده به اداره روزنامه اطلاعات رجوع فرمایند.»

این آگهی و نوع ادبیات آن در مقایسه با نحوه‌ی انتشار آگهی‌های امروزی، تفاوت نگارش و نوع دسترسی به کالای مورد نظر را نشان می‌دهد.

بنزین پارس

در شماره‌ی یادشده‌ی روزنامه‌ی «اطلاعات» یک آگهی دیگر با عنوان «بنزین پارس» منتشر شده که در آن آمده است: «از معادن ایران استخراج و در کارخانه‌های آبادان تصفیه می‌شود. استعمال آن دوام اتومبیل را زیاد و با یک مَن آن، مسافت زیادتری را خواهید پیمود.»

در این آگهی، کیفیت بنزین عامل سلامت خودرو دانسته شده، در حالی‌ که این روزها فروشندگان بنزین کمتر به این موضوع توجه دارند. علاوه بر این‌که خیلی‌ها از کیفیت بنزین‌های داخلی می‌نالند.


منبع: ایسنا