۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲

حمله ارتش پاکستان علیه پناهگاه طالبان

حمله ارتش علیه پناهگاه طالبان، کشته شدن 12 نفر در کراچی و وعده نامزد انتخاباتی برای بازسازی افغانستان از جمله خبرهای مرتبط با همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.
کد خبر : ۱۶۷۱۶۹
صراط: به نقل از شینهوا، ناصر علی خان وزیر کشور پاکستان در نشست اعضای کابینه در اسلام آباد از حمله اصلی ارتش علیه طالبان و دیگر گروههای مسلح در وزیرستان شمالی در هفته های آتی خبر داد.

وی افزود: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده و تصمیم نهایی پس از رایزنی با احزاب اصلی گرفته می شود که احتمالا دو یا سه هفته زمان می برد.

وزیر کشور پاکستان این اظهارات را در واکنش به انتقاد شماری از نمایندگان مخالف در پارلمان بیان کرد که خواستار انتشار جزئیات حمله هوایی اخیر به پناهگاه طالبان در وزیرستان شمالی شده بودند.

ناصر علی خان گفت: نخست وزیر تصمیم به رایزنی با رهبران پارلمان در این باره گرفته و به زودی نتایج آن منتشر می شود.

خبر دیگر اینکه پلیس پاکستان اعلام کرد نیمه شب گذشته در جریان یک تصادف جاده ای در جنوب این کشور دست کم هشت نفر کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی آریا گزارش داد که در جریان خشونت ها در 24 ساعت گذشته در شهر کراچی در جنوب پاکستان 12 نفر کشته شدند.

خبر دیگر اینکه شینهوا گزارش داد افغانستان در ماه فوریه شاهد بیشترین میزان خشونت ها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده است.

رئیس پلیس ولایت قندوز اعلام کرد که در جریان درگیریها در 250 کیلومتری شمال شهر کابل و حمله شبه نظامیان به یک ایست بازرسی در این ولایت چهار عضو طالبان کشته و یک پلیس زخمی شد.

همچنین گل آقا شیرزی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در بازدید از ولایت هلمند در جمع هوادارانش وعده داد که برای برقراری صلح و بازسازی این کشور تلاش می کند
منبع: مهر