۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹
داغی که تازه شد!

بودن در خيابان تنها يك تاكتيك است

کد خبر : ۱۶۷۴۲
به گزارش صراط نیوز، کیهان نوشت: اقدام تبليغاتي دو تن از دست اندركاران فتنه مبني بر درخواست مجوز راهپيمايي به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس، داغ دل جريان ضد انقلاب خارج نشين و فعال در عرصه مجازي را تازه كرد.
اگرچه برخي از اين عناصر هياهوي «لنگش كن» را از خارج كشور به راه انداخته اند اما اغلب آنها معتقدند كه سازمان اغتشاش و آشوب كه در انتخابات سال 88 فعال شد، كلاً منهدم شده است. مهاجراني- كديور (جرس) در مطلبي كه با اسم مستعار «سارا زرتشت» منتشر شده، مي نويسند «جريان سبز ساختار قابل اطميناني براي بسيج عمومي ندارند». جرس با اشاره به فضاي هيجاني پس از انتخابات كه باعث موج سواري آشوبگران شد، مي نويسد: اكنون زيرساخت ها و شبكه هاي ايجاد شده توسط ستادها و فعالان سياسي ديگر وجود ندارند در حالي كه در خرداد 88 حضور مؤثر داشتند. امروز همه چيز براي حاكميت قابل پيش بيني است.
روزنت ديگر سايت ضد انقلابي مديريت شده از خارج كشور است كه مي نويسد: عرصه جنبش هاي سياسي نمي تواند محل احساسات و خيال پردازي هاي عجولانه باشد. امروز به اين درك رسيده ايم كه بودن در خيابان تنها يك تاكتيك است و جان اعضا را به سادگي نمي توان در معرض خشونت قرار داد. جنبش سبز در وضعيتي قرار گرفت كه بايد از سطح خيابان خارج شده و به طرف عمق جامعه حركت كند(!؟)
بالاترين هم اگرچه نامه كروبي و موسوي را براي ساعاتي داغ كرد اما تصريح مي كند: پاي فضاي مجازي نشستن و داغ كردن لينك ها بي فايده است. دنياي مجازي فقط به درد خارج از ايران مي خوره و به درد فعاليت در داخل نمي خوره.
در اين ميان گويانيوز از فتنه گران خواست جنبش سبز را فداي منطقه و اتفاقات كشورهاي عربي مثل مصر و تونس نكنند. گويانيوز نوشت: عربي كردن جنبش سبز يعني بازي در زمين رژيم جمهوري اسلامي، اول بسم الله سخنگوي اخوان المسلمين در لندن به بي بي سي مي گويد سازمان او به «امام خامنه اي» احترام مي گذارد و يادآوري مي كند كه البته در مصر مسيحيان و سكولارها هم زندگي مي كنند. چنين است كه بزرگترين خطاي اپوزيسيون، پيوند زدن جنبش سبز به تحولات كشورهاي عربي خواهد بود.
اما عليرضا - ر نويسنده سايت خودنويس كه بعد از حوادث سال گذشته از كشور گريخته، در نوشته آميخته با تمسخر موسوي را براي احياي آشوب شير مي كند و مي نويسد: مي دانم كه اگر اعلام كني به خيابان مي آيي، دستگيرت مي كنند. خب خودت بدون اعلام هر جا كه دوست داشتي بيا. يك سال و نيم است كه ما را جز در سايت ها نديده اي. راستي كروبي را هم بياور، البته اگر خودش 2 روز زودتر نيامده باشد! به خدا از وقتي مصر اين جوري شده اصلاً خواب و خوراك نداريم. حال مصر چه جوري شده؟ مهم نيست، هر جوري شده بايد از آنها حمايت كرد، حالا اگر يكهو يادمان رفت و حواسمان پرت شد و شعارمان يك چيز ديگري بود، خب ديگر، بگي نگي گيجيم، كاريمان نمي شود كرد.
وي اضافه مي كند: موسوي جان! البته مي دانم چند مدته خلاف ملاف را گذاشته اي كنار اما خب يك دفعه برنداري بيانيه بدهي و لغو كني. خودت هم صد دفعه گفتي من رهبر جنبش نيستم. هرچند كه من خودم جانم را برداشته ام در رفته ام و خودت لنگش كن و اينا اگر راست ميگي خودت بيا و اين بساط ها ولي ما هم اينجا پشت جبهه داريم عين خر كار مي كنيم براي برنامه شما. هيچي ديگه همين. حالا برو وقت ما را نگير.
نظرات بینندگان
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۶
۲
شمااگرواقعاميخواهيدهمدردي كنيدبامردم تونس ومصرخوب به درياي خروشان مردم بپيونديدوخودراتافته جدابافته ندانيد.ثانيا نميخواهدازانقلابهاب ديگرهمايت كنيدشماقدرانقلاب خودرانميدانيدآنوقت ميخواهيدانقلابهاي ديگري راحمايت كنيد.
ثالثاشمامگه نميگوييدنه لبنان نه غزه جانم فداي ايران خوب بامصروتونس چكارداريدشمافقط به ايرانتون بچسبيد.
کامران
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۳
۰
بچه های صراط وکیهان وهمه مطبوعات سلام وخسته نباشید
از همه شما هااستدعا میکنم.اکسیژن مطبوعاتی را از این دو معلول سیاسی بگیرید.اخه خدایش کسانی نیستند که بخواهید دائم انها را مطرح کنید. درضمن پشت سر اموات چه سیاسی وچه غیره صحبت کردن درست نیست.در قرنطینه مطبوعاتی نگه دارید .تا قهر مطبوعاتی محوشان کند
فدایی اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۴
۰
سوال اینجاست که چرا جناح سبز پوش در تاریخ پیروزی انقلاب یعنی همان 22 بهمن ماه دست به این راهپیمایی نمیزنند؟؟ آنها خود را سوای انقلاب میدانند و تنها از نام امام خمینی جهت بهره برداری اهداف خود استفاده مینمایند اگر غیر اینست چرا در 22 بهمن با سایر اقشار مردم همپیمان نمی شوند تا در پاسداری آرمانهای امام راحل گام بردارند! آیا نمی توانستند درخواست راهپیمایی را اینگونه مطرح نمایند که ما در 22 بهمن میاییم و شعار انقلابی سر میدهیم و همچنین از مردم ملت مصر و تونس حمایت میکنیم؟!
مگر آنها مدام و کرارا نمیگویند راه امام و افکار امام را ادامه میدهند؟! چیزی که روشن است اینست که آنها اهداف دیگری در سر میپرورانند و این را مردم به خوبی میدانند.

وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى‏ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیا وَ اْلآخِرَةَ [حج/11]؛ اگر مصیبتی به آنها برسد دگرگون می‌شوند و به کفر رو می‌ آورند و به این ترتیب هم دنیا را از دست داده‌ اند و هم آخرت را.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۱
۰
به طور کاملا تصادفي راهپيمايي سبزها در حمايت از مصر و تونس، مصادف شده با روز ولنتاين تا ادامه بدهند نماز خواندن خانمها و آقايان در کنار هم را و زنجيره سبز انساني و ....
22 بهمن را از اين بندگان خدا گرفته بودند احتمالا