۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶

تشکیل گروه مذاکره با پوتین در اوکراین

پارلمان اعلای اوکراین دولت این کشور را موظف به انجام اقدامات لازم برای تامین تمامیت ارضی کشور و نیز تشکیل گروهی برای مذاکره با روسیه نموده و نیروهای مسلح این کشور هم به دستور کفیل ریاست‌جمهوری در آمادگی رزمی کامل قرار گرفتند
کد خبر : ۱۶۷۴۲۸
صراطبه نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، پارلمان اعلای اوکراین از دولت این کشور خواست تا گروهی را برای مذاکره با دولت فدراسیون روسیه و همچنین انجام اقدامات لازم برای تامین تمامیت ارضی کشور تشکیل دهد.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی رادا (پارلمان)، این تصمیم در نشست امروز پارلمان و دولت که در پشت درهای بسته تشکیل شد، اتخاذ شد.

این در حالی است که نیروهای مسلح اوکراین در پی دستور "الکساندر تورچینوف" کفیل ریاست‌جمهوری این کشور که از سوی پارلمان اوکراین منصوب شده است، در حالت آمادگی رزمی کامل بسر می‌برد.

"آندری پاروبی" دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین امروز در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پایان نشست پارلمان این کشور با اعلام این مطلب گفت: به دستور ابلاغ شده از سوی کفیل ریاست‌جمهوری در تاریخ اول ماه مارس، تمامی اقدامات لازم برای تامین امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور انجام شده است.

علاوه بر این، "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین که در تاریخ 22 فوریه و بر اساس تصمیم پارلمان اعلای این کشور از زندان آزاد شده، تایید کرده است که قصد دارد فردا، دوشنبه (3 ماه مارس) به مسکو سفر کند تا با مقامات روسی در خصوص حل و فصل اوضاع در منطقه کریمه (جنوب اوکراین) مذاکره کند.

منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند