۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱

واکنش‌فانی‌ به استیضاح قریب‌الوقوع‌اش

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تلاش برخی نمایندگان برای ارائه طرح استیضاحش گفت:‌ مجلس یک حقی دارد و ما به حق مجلس احترام می‌گذاریم اما هنوز رسماً در رابطه با استیضاح به بنده چیزی نگفته‌اند.
کد خبر : ۱۶۷۴۹۱
صراط : علی‌اصغر فانی در رابطه با تلاش برخی نمایندگان برای جمع‌آوری امضا و استیضاحش اظهار داشت:‌ مجلس یک حقی دارد و ما به حق مجلس احترام می‌گذاریم و تابع نظر نمایندگان محترم هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در رابطه با استیضاح از سوی نمایندگان با شما صحبتی شده است و محورها را به شما اعلام کرده‌اند، گفت: خیر رسماً موضوع را به من اعلام نکر‌ده‌اند.

این در حالی است که فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی که طراح اصلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش است، می‌گوید: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۸ محور تهیه شده است که سو‌ء‌مدیریت در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، سوء‌مدیریت در برخی استان‌ها، عدم احقاق حقوق فرهنگیان و عدم اجرای مرخصی زایمان ۹ ماهه از محورهای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

محمدحسن دوگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که هنوز مدت زمان کوتاهی از حضور فانی در راس وزارت آموزش و پرورش نگذشته است چرا تصمیم به ارائه طرح استیضاح وزیر گرفته‌اید؟‌ اظهار داشت: برنامه‌ریزی و نیروی انسانی در یک وزارتخانه بسیار مهم است اما در وزارت آموزش و پرورش در دور جدید فعالیت‌ها در این حوزه با ضعف مواجهیم.

وی افزود: سوءمدیریت، عدم برنامه‌ریزی مناسب، عدم توانایی مدیران ستادی و استان‌ها، نداشتن برنامه مناسب برای آموزش و پرورش، افت شدید تحصیلی در سال جاری، ایجاد بی‌انگیزگی در میان فرهنگیان،‌ مشخص نبودن سرنوشت بیمه طلایی فرهنگیان و عدم توجه به تحول بنیادین در آموزش و پرورش از جمله محورهایی است که بر اساس آن تصمیم به ارائه طرح استیضاح وزیر گرفته‌ایم.
منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند