۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

تکرارتهدیدتحریم‌های بیشتر ازسوی"جک لیو"

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت این کشور آماده است در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کند.
کد خبر : ۱۶۷۵۵۲

جک لیو که در کنفرانس سیاست 2014 کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیلی در واشنگتن سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما پیام روشنی به تهران فرستادیم که اگر مذاکرات موفقیت آمیز نباشد آماده وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران هستیم.

تحت توافق هسته‌ای شش ماهه که در 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 در ژنو منعقد شد، در قبال محدود شدن فعالیت هسته‌ای ایران، شماری از تحریم‌ها معلق شده‌اند با این همه محدودیت‌های فروش نفت و بانکی همچنان حفظ شده اند.

بلومبرگ به نقل از لیو نوشت: همان طور که پرزیدنت باراک اوباما اخیرا گفته است هر کس تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، از سوی آمریکا مجازات خواهد شد.

از زمان توافق نوامبر هیات‌های تجاری کشورهای متعددی به ایران سفر کرده‌اند تا از فرصت به وجود آمده از کاهش تحریم‌ها برای از سرگیری فعالیت تجاری در ایران استفاده کنند از جمله یک هیات فرانسوی که نمایندگان شرکت‌های بزرگی مانند توتال و لافارژ در آن حضور داشتند و در نوع خود بزرگ‌ترین هیات اروپایی بود که از زمان لغو تحریم‌ها به ایران سفر کرده بود و همچنین هیات تجاری ترکیه که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور در راس آن قرار داشت.

ابراز تمایل شرکت‌ها و کشورهای متعدد برای توسعه فعالیت و همکاری تجاری با ایران، مقامات آمریکایی را نسبت به بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه ایران نگران کرده و موجب شده در فرصت‌های مختلف به تکرار تهدید برای تحریم بیشتر بپردازند و شرکت‌های بزرگ بین المللی را برای جلوگیری از توافق‌های تجاری با ایران تحت فشار قرار دهند.


منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم