۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

انفجار در خط لوله گاز مشهد+تصاویر

برخورد بیل مکانیکی با شبکه اصلی گاز در مشهد در حین انجام عملیات حفاری منجر به انفجار شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.
کد خبر : ۱۶۷۶۳۳
صراط: برخورد بیل مکانیکی با شبکه اصلی گاز در حین انجام عملیات حفاری، منجر به انتشار شدید گاز در حاشیه خیابان امام خمینی مشهد و انفجار منجر به حریق شد.

این حادثه که در ساعت 23:37 دقیقه شب گذشته یازدهم اسفند به دنبال آتش سوزی در حاشیه خیابان امام خمینی (ره) مشهد اتفاق افتاد ضمن انتشار بوی نامطبوع حریق تا شعاع چندکیلومتری، ابر سیاهی از دود را تشکیل داد.

 

با اعلام این خبر به سامانه 125 ، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 32 به محل حادثه اعزام شدند بر پایه این خبر و به گفته مدیر حوزه سه سازمان آتش نشانی که خود شخصآ در محل حادثه و از نزدیک عملیات را سرپرستی می‌کرد به سبب گستردگی حریق، با درخواست کمک از سامانه 125 ، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد بلافاصله بیش از 40 آتش نشان از 9 ایستگاه را به همراه 14 دستگاه خودرو اطفاء حریق سبک و سنگین به محل حادثه اعزام کرد.

آتش پاد سوم ابوالفضل تیموری در ارتباط با چگونگی وقوع این حادثه اظهار کرد: در حین انجام عملیات حفاری توسط یکی از شرکت‌های خدماتی، برخورد بیل میکانیکی با شبکه اصلی گاز، منجر به انتشار شدید گاز در محیط شده است.

وی بیان کرد: همزمانی این حادثه با روشن شدن خودرو سواری که در مجاورت محل حادثه پارک شده بود، سبب بروز انفجار منجر به حریق شد.

تیموری با بیان اینکه دو دستگاه خودرویی که در مجاورت محل حادثه بودند، به موقع محل را ترک و تحت تاثیر شعله‌های آتش قرار نگرفتند، گفت: شعله‌های حاصل از انتشار گاز، سبب ارتفاع گرفتن حریق و سرایت تشعشعات حرارتی به تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها و درختان مجاور محل حادثه شد.

مدیر حوزه سه سازمان آتش نشانی مشهد، در ارتباط با چگونگی عملیات آتش نشانان بیان کرد: با توجه به شدت انتشار گاز و همچنین بافت تجاری و مسکونی بودن محل، این حادثه از حساسیت بالایی برخوردار بود.

وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایستگاه 32 به محل حادثه، آتش نشانان در کمتر از یک دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند و با شناسایی کانون آتش سوزی، توانستند با انجام عملیات به موقع و اقدامات اطفائی از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: با توجه به شدت آتش سوزی، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به سرعت به اماکن تجاری و مسکونی مجاور سرایت و گسترش پیدا کند.

مدیر حوزه سه سازمان آتش نشانی با بیان اینکه خودروهای سنگین پشتیبانی در دو لایه حفاظتی با ایجاد سد دفاعی از اسپری‌های آب، از چند جهت اقدام به مهار و جلوگیری از سرایت آتش پیش از گسترش به اماکن تجاری و مسکونی مجاور پرداختند، اظهار کرد: سرانجام آتش نشانان توانستند از گسترش آتش سوزی جلوگیری و آن را پس از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر در 4 دقیقه بامداد امروز کاملآ مهار و خاموش و بعد از آن اقدام به عملیات لکه‌گیری کردند.

این مسئول ایمنی در خصوص خسارات ناشی از این حادثه اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت و تنها تابلوهای تبلیغاتی چهار باب مغازه و بخشی از شیشه‌های پاساژ مجاور محل حادثه دچار خسارت شدند.

تیموری خاطرنشان کرد: بیل مکانیکی که منجر به این حادثه شد از محل متواری و هنوز هیچ اطلاعی از شرکت خدماتی و راننده بیل مکانیکی نداریم.


منبع: تسنیم