۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸

دلایل تعدیل نیرو در فدراسیون کشتی

نخستين نشست خبري سخنگوي فدراسيون كشتي در حالي با حضور نمايندگان رسانه هاي خبري در خانه كشتي تهران برگزار شد كه بيشتر مباحث به حق سفره و تعيين حقوق و پاداش براي كشتي گيران و مربيان و همچنين رقابتهاي جام جهاني آمريكا و تعديل برخي كاركنان فدراسيون اختصاص داشت.
کد خبر : ۱۶۷۷۸۴
صراط: عليرضا رضايي مدير فني تيم ملي كشتي آزاد و سخنگوي فدراسيون كشتي در حالي در سالن كنفرانس خانه كشتي تهران برابر خبرنگاران قرار گرفت كه از همان ابتدا به اجراي طرح هاي مختلف و متنوع و همچنين اخبار خوشي اشاره كرد كه شايد سالها دغدغه اصلي اهالي كشتي از جمله مربيان سازنده و بي ادعا بود.

تعيين حقوق و پاداش براي گوش شكسته هاي برتر
رضايي در آغاز اين نشست خبري مطالب خود را تيتر وار و بصورت دسته بندي مطرح و ابتدا به طرح جديد فدراسيون كشتي پيرامون پرداخت حقوق و پاداش به كشتي گيران و مربيان برتر اشاهركرد. سخنگوي فدراسيون بااظهار اميدواري به نتايج اين طرح گفت: هدف اصلي ما از اين طرح ايجاد انگيزه و رتبه بندي مربيان است در هيات رئيسه فدراسيون مطرح و تصويب شد. طبق اين طرح در نظر داريم به كشتي گيراني كه در رقابتهاي انتخابي شركت كرده و به عنوان ملي پوش به رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي اعزام شدند معادل يكسال فني تا رقابتهاي جهاني سال بعد مبلغ ماهيانه 2 ميليون تومان پرداخت شود. اين طرح ويژه تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي رده بزرگسالان است كه اگر يك كشتي گير بطور مداوم در سال آينده نيز توانست دوبنده تيم ملي را كسب كند مبلغ 500 هزار تومان به حقوق 2 ميليوني او اضافه خواهد شد.

وي افزود: اگر يك كشتي گير در رقابتهاي جهاني به ميدان رفت و يك كشتي گير ديگر در همان وزن در بازيهاي آسيايي شركت كرد،‌هر دو مي توانند از اين حقوق بطور جداگانه و نفري 2 ميليون تومان در ماه استفاده كنند،‌اما اگر يك كشتي گير در هر دو ميدان بين المللي حضور داشت ماهيانه 3 ميليون تومان حقوق خواهد داشت.

مربيان سازنده برترهم بي نصيب نيستند
طرح رتبه بندي مربيان سازنده كشتي نيز جزو اهداف ديگر فدراسيون كشتي است كه در هر دو رشته آزاد و فرنگي و در تمامي رده هاي سني نوجوانان،‌جوانان بزرگسالان اجرايي خواهد شد. بطوريكه هر مربي كه كشتي گيرانش طبق جدول خاص اين طرح( رقابتهاي استاني،‌ كشوري، ‌تورنمنت، ‌بازيهاي آسيايي،‌ جهاني و المپيك) در تركيب تيم ملي باشد با امتياز لازم همراه مي شود و در پايان سال هر مربي كه بيشترين امتياز در رده هاي مختلف را داشت 10 سكه به عنوان پاداش دريافت خواهد كرد. البته طرح ديگري هم براي مربيان برتر در رشته آزاد و فرنگي در تمامي رده هاي سني در نظر داريم كه طي آن مربي برتر سال طبق همان تعاريف قبلي انتخاب خواهد شد و براي يكسال فني ماهيانه 2 ميليون تومان حقوق دريافت مي كند. اگر اين روال از سوي يك مربي براي سه سال متوالي تكرار شد او براي 10 سال مي تواند از اين حقوق ماهيانه بهره ببرد.

كشتي گيران هم از اين طرح بي نصيب نمي مانند و در صورت انتخاب شدن به عنوان كشتي گير برتر سال 5 سكه پاداش خواهند گرفت. اين روند براي تمامي كشتي گيران برتر 8 وزن در نظر گرفته شده،‌ ضمن اينكه در پايان سال با شناسايي و معرفي كشتي گير برتر آزاد و فرنگي، ‌30 سكه هم به كشتي گير برتر تعلق خواهد گرفت.

هيچ استثنايي براي انتخابي تيم ملي وجود ندارد
مدير فني تيم ملي كشتي در پاسخ به اين سوال كه آيا كشتي گيران غايب در رقابتهاي انتخابي و انتصاب شده در تيم ملي هم از اين حقوق م مزايا بهره مند مي شوند يا خير گفت: به هيچ عنوان كشتي گيري بدون حضور در رقابتهاي انتخابي به تيم ملي راه نمي يابد كه بخواهيم در خصوص حقوق اين كشتي گيران حرفي بزنيم. فدراسيون كشتي طبق فرايند قانوني انتخابي تيم ملي با جديت و قاطعيت نسبت به رقابتهاي انتخابي تيم ملي عمل مي كند و مطمئن باشيد هيچ كشتي گيري بدون گذر از فيلتر انتخابي در تيم ملي جاي نخواهد گرفت.

اسپانسري وجود ندارد،‌خودمان متعهد شديم
سخنگوي فدراسيون كشتي با اشاره به اينكه اعتبارات مالي اين طرح كاملا از سوي فدراسيون كشتي پيش بيني شده ادامه داد: تاكنون هيچ اسپانسري در اين زمينه با ما به توافق نرسيده و فدراسيون كشتي متعهد شده كه اين طرح را با دقت و جديت اجرايي كند. ضمن اينكه وزارت ورزش نيز نقشي در اين پرداخت ها ندارد و ما همچنان منتظر آن هستيم تا در بودجه سال آينده فدراسيون كشتي،‌ اين مساله هم در نطر گرفته شود. البته فدراسيون كشتي با چند اسپانسر مالي وارد مذاكره شده كه به احتمال زياد همكاري في مابين ما از سال آينده آغاز مي شود.

بدهكاري 1.5 ميليارد توماني ما را ناچار به تعديل كرد
رضايي در بخس ديگري از اظهاراتش به تعديل نيرو در فدراسيون كشتي و دلايل اين مساله اشاره كرد و گفت: برخلاف ميل باطني روال خادم و تمامي مسئولان فدراسيون كشتي مجبور به اين كار شديم، ‌چرا كه ما علاوه بر تمامي بدهي هاي فدراسيون،‌ چيزي حدود 1.5 ميليارد تومان به پرسنل اجرايي، اداري و فني خودمان بدهكاريم! اين بدهي مالي طوري بود كه هر ماه به ميزان آن اضافه مي شد و چاره اي جز تعديل برخي كاركنان كه اغلب بازنشسته بودند و يا كار چندان مرتبطي با اهداف ما نداشتند، شديم. در نهايت تصميم هيات رئيسه بر آن شد كه براي جلوگيري از افزايش اين بدهي هاي ميلياردي،‌ برخي از كاركنان را تعديل كنيم كه طبق مذاكره رو در رو و پرداخت كليه مبالغ سنوات،‌ عيدي،‌ پاداش سالهاي همكاري و همچنين پرداخت دو ماه حقوق اضافه با آنان تسويه حساب كرديم.

سخت ترين ديدار ما در جام جهاني با ميزبان است
سخنگوي فدراسيون كشتي به مهمترين رويداد پيش روي آزادكاران ملي پوش هم اشاره كرد و افزود: تيم ملي كشتي آزاد ايران بزودي راهي رقابتهاي جام جهاني 2014 آمريكا خواهد شد كه مطمئنا دفاع از دو دوره قهرماني متوالي اين پيكارها در خاك يكي از حريفان اصلي بسيار سخت و حساس است. مطمئنا حساس ترين و سخت ترين ديدار ما با تيم هاي روسيه و به ويژه تيم آمريكاست،‌چرا كه آمريكايي ها در خاك خود به هيچ حريفي نمي بازند و به خصوص در مصاف تيم به تيم بسيار زهردار و مقتدر عمل مي كند. تيم ما تركيبي از جوانان و نفرات باتجربه هستند كه بايد به خوبي براي ديدارهاي جام جهاني ارنج شوند و مدعي مطمئني براي كسب سومين قهرماني باشند.

بزودي شاهد ليگي متفاوت و متحول شده خواهيد بود
رضايي تغييرات اساسي و بنيادين در نحوه برگزاري رقابتهاي ليگ برتر كشتي را يكي از مهمترين دستاوردهاي اخير برنامه ريزان فدراسيون كشتي خواند و گفت: بزودي طي نشستي ويژه و اختصاصي به تغييرات ليگ برتر كشتي خواهيم پرداخت كه مطمئنا تمامي طرفين اين ميدان داخلي اعم از باشگاه ها،‌ مربيان ، كشتي گيران و حتي تماشاگران از اين تغييرات خرسند و راضي خواهند بود. ليگ آتي با الگويي جديد و متفاوت برگزار مي شود و با تغيير نام به عنوان رقابتهاي قهرماني باشگاه هاي كشور، تمامي اهداف و نيازهاي كشتي را برآورده مي كند. سخنگوي فدراسيون كشتي از تشريح جزئيات تغييرات ليگ خودداري كرد و اين مساله را به نشست بعدي كه بزودي برگزار خواهد شد موكول كرد.

جايگاه محسن كاوه در تيم اعزامي محفوظ است
مدير فني تيم ملي كشتي آزاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص دلايل كناره گيري محسن كاوه از كادر فني تيم اعزامي به رقابتهاي جام جهاني گفت: كاوه روز يكشنبه جلسه اي را با رسول خادم رئيس فدراسيون كشتي برگزار و اعلام كرد به دليل مشكلات شخصي نمي تواند با تيم ملي به آمريكا برود و به رغم اصرار رسول خادم بر همراهي تيم تصميم گرفت در كنار تيم به آمريكا اعزام نشود. كاوه از مربيان با تجربه و ارزشمند كشتي ايران است و جايگاه او تا آخرين لحظه اعزام تيم ملي كشتي آزاد به جام جهاني در تركيب نفرات اعزامي محفوظ است. ما همچنان اميدوار به همكاري و همراهي ابا او هستيم تا از تجربيات گرانبهاي اين مربي باتجربه و توانمند همچنان بهره ببريم.


منبع: مهر