۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

جزئیات جلسه امروز شورای عالی انرژی

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوعات پراهمیتی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در خصوص انرژی و نفت گنجانده شده است، بر لزوم تدوین سند راهبرد ملی انرژی کشور با نگاه جامع به این سیاست‌ها تاکید کرد.
کد خبر : ۱۶۷۸۹۴
صراط: اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌عالی انرژی، با اشاره به چالش‌های جدی موجود در بخش انرژی، از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست این چالش‌ها را احصا و راهبردهای کلان را متناسب با آن تدوین کنند. 
 
در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، ضمن مرور آیین نامه اجرایی تشکیل شورای‌عالی انرژی، در خصوص نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا بحث و تصمیم‌گیری شد.
 
در این نشست همچنین گزارشی از وضع موجود کشور در بخش انرژی ارائه و درباره چالش‌ها و تنگناهای موجود در این بخش بحث و تبادل نظر شد.
 
در پایان این جلسه مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ضمن بازبینی پیش‌نویس سند راهبرد ملی انرژی کشور، نظرها و دیدگاه‌های پیشنهادی دستگاه‌های مرتبط را بررسی و پس از اعمال تغییرات لازم، پیش‌نویس نهایی را در جلسه آینده شورا ارائه کند.
منبع: مهر