۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

هیگ:هر تصمیمی‌درباره‌روسیه ممکن‌است

یک روز بعد از آنکه سندی به دست رسانه‌ها افتاد که نشان می‌داد انگلیس قصد ندارد تحریم‌های تجاری علیه روسیه را بررسی کند، هیگ می‌گوید این سند تصمیمات را تعیین نکرده و لندن ممکن است هر تصمیمی در قبال تحولات اخیر اوکراین اتخاذ کند.
کد خبر : ۱۶۷۸۹۸
صراط: به نقل از شبکه «آی‌تی‌وی»، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس امروز با حضور در مجلس عوام این کشور مدعی شد که همه گزینه‌ها در مواجهه با حضور روسیه در شبه‌جزیره «کریمه»، «باز است.»

اظهارات هیگ پس از آن بیان شد که دیروز تصویر سندی محرمانه، سهوا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که نشان می‌داد لندن قصد ندارد گزینه تحریم تجاری علیه روسیه را مورد بررسی قرار دهد و این گزینه از دستور کار خارج است. در این سند همچنین اشاره شده است که باید دیگر کشورها از جمله اعضای ناتو را از آماده شدن برای رویارویی نظامی با روسیه بازداشت. اعطای بسته مالی به اوکراین، تحریم صدور روادید برای مقامات روس و همچنین فشار به «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل برای درخواست گفت‌وگو میان روسیه و اوکراین از جمله دیگر بندهای مشخص در تصور این سند است. تصویر این سند از عکس یکی از مقامات دفتر نخست‌وزیری انگلیس به دست آمده است.

هیگ در واکنش به انتشار این سند، به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت این سند «الزاما تعیین نمی‌کند که چه تصمیمی» در قبال تحولات اخیر اوکراین اتخاذ می‌شود.

وی در اظهارات امروز خود همچنین بار دیگر از «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی» اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت دولت انگلیس این اقدامات را محکوم می‌کند.

منبع: فارس