۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴

6 نفر نیست جلوی فساد را بگیرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت:شش هزار نفر تعیین شده اند تا نانوایی ها گران فروشی نکند و کسی پول اضافه نگیرد اما این همه فساد اخلاقی،شش نفر پیدا نمی شود که مسئول جلوگیری از آنها باشد.
کد خبر : ۱۶۸۲۳
به گزارش صراط نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تبریک ایام الله دهه فجر و 22 بهمن به فسادهای رژیم پهلوی اشاره کرده و گفت: مفاسد اخلاقی دربار بسیار زیاد بود، ثروت های هنگفتی برای خود دست پا کرده بودند به حدی که تعداد شراب فروشی های کشور از نانوایی ها بیشتر بود.

معظم له اظهار داشت: امروز مسائل اقتصادی در مملکت مورد اهتمام بسیاری است تا جایی که 6 هزار بازرس تعیین شده اند که اگر ناتوایی،گران فروخت و یا تاکسی پول اضافه گرفت، جلوی آن را بگیرند اما این همه فساد اخلاقی در جامعه مشاهده می شود، شش نفر پیدا نمی کنید که مسئول جلوگیری آنها باشد.

ایشان تصریح کرد: اگر مسائلی که امروزه است در زمان شاه بود وضع خیلی بدتر می شد.
استاد خارج فقه حوزه بیان داشت: مسائل اخلاقی را چه کسی می آورد و از کجا می آید؟ آیا نمی شود جلوی آن را گرفت.

این مرجع تقلید بیان داشت: امیدواریم همه آقایان برادران و کسانی که در مسیر هدایت مردم هستند بیشتر احساس مسئولیت کنند تا بتوانیم جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی را بگیریم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از بی تفاوتی برخی افراد نسبت به مفاسد اخلاقی گفت: باید جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی گرفته شود نه این که به آن دامن بزنیم ولی متاسفانه برخی به آن دامن می زنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند نعمت انقلاب و جمهوری اسلامی را پایدار و استوار کند تا بتوانیم تا ظهور حضرت امام عصر(عج) در سایه آن زندگی مادی و معنوی خوبی داشته باشیم.