۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

لابی‌گری‌سعودی‌هابرای‌میزبانی جام‌ملت‌ها

رییس فدارسیون فوتبال عربستان قصد دارد تا با استفاده از "لابی گری" با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا پرونده درخواست میزبانی این کشور برای جام ملت های آسیا 2019 را با وجود سپری شدن از زمان آن دوباره به جریان اندازد.
کد خبر : ۱۶۸۲۹۱
صراط: کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز میزبان جام ملت‌های آسیا را در سال 2019 مشخص نکرده است. کشورهای ایران، امارات و تایلند شانس زیادی برای کسب میزبانی این رقابت‌ها دارند. پیش از این هم عربستان تلاش می‌کرد تا بتواند نظر سران AFC را جلب کند و به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شود اما نتوانست پرونده میزبانی خود را در زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کرده بود ارائه دهد و از لیست کشورهای درخواست کننده میزبان حذف شد.

به نظر می‌رسد که سران فدراسیون فوتبال عربستان قصد دارند میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 شوند چرا که رییس فدراسیون فوتبال عربستان قصد دارد تا با استفاده از لابی گریهای موجود پرونده میزبانی خود را بار دیگر به جریان اندازد.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال عربستان نوشت که احمد عید الحربی برای دیدار با شیخ سلمان بن ابراهیم رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا پنج شنبه وارد بحرین خواهد شد. در خبر سایت فدراسیون عربستان آمده است: پیش از این فدراسیون فوتبال عربستان در زمان مقرری که AFC برای فرستادن پرونده میزبانی تعیین کرده بود نتوانست به جمع بندی لازم برسد و پرونده خود را ارسال نکرد تا نامش از لیست درخواست کنندگان میزبانی جام ملت های آسیا 2019 حذف شود اما الان احمد عید حربی قصد دارد تا این پرونده دوباره به جریان درآید و عربستان به جمع میزبانان این رقابت‌ها اضافه شود. رییس فدراسیون می‌خواهد از شیخ سلمان درخواست کند تا استثنایی برای عربستان قائل شود تا دوباره پرونده میزبانی به جریان درآید.


منبع: ایسنا