۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
لاریجانی پس از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی:

لاریجانی:جنگ‌مذهبی درآفریقای‌مرکزی شیطنت نظام سلطه است

رئیس مجلس گفت: ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی، شیطنت همین کشورها بوده و نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد این‌گونه اقدامات به اهداف استعماری خود دست یابد.
کد خبر : ۱۶۸۳۴۶
صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط اکنون خیلی تغییر کرده است، افزود: برخی کشورهای اروپایی که فکر می‌کردند با فشار بر ایران می‌توانند تغییری ایجاد کنند، نگاه‌شان تغییر کرده است.

وی افزود: خیلی به هیاهوی آمریکا نباید توجه کرد، مهم این است که در صحنه عمل چه رخ داده است، آیا توانسته‌اند مانع پیشرفت ایران بشنوند؟ این صحنه‌ها را همه می‌بینند و این نشان‌دهنده تغییر شرایط است.

رئیس مجلس با اشاره به شیطنت‌های برخی کشورها در سازمان ملل علیه ایران، تصریح کرد: ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی، شیطنت همین کشورها بوده و نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد این‌گونه اقدامات به اهداف استعماری خود دست یابد.

لاریجانی درباره سوریه و موضوعات مربوط به آن نیز، گفت: دیدگاه آفریقای جنوبی و ایران بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و تنها گفت‌وگوهای سوری- سوری قابل حل است و این نگاه مشترک ایران و آفریقای جنوبی، هم‌اکنون مورد توافق بسیاری از کشورهاست.

وی همچنین درباره مسائل هسته‌ای ایران، خاطر نشان کرد: مذاکرات مربوط به 5+1 در حال انجام است و آفریقای جنوبی با حمایت از حق غنی‌سازی ایران تأکید کرده که با درک این شرایط به حمایت خود از حق هسته‌ای ملت ایران ادامه می‌دهد.


منبع: تسنیم