۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

تصمیمات پایتخت برای تعطیلات نوروزی

نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان تهران با حضور استاندار و نمایندگانی از اداره‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری و جمعیت هلال احمر استان تهران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری تهران برگزار شد تا آخرین تصمیم‌ها درباره تعطیلات و سفرهای نوروزی گرفته شود.
کد خبر : ۱۶۸۳۶۳
صراط: در این نشست که صبح امروز (پنج‌شنبه 15 اسفندماه) در ساختمان استانداری تهران برگزار شد، اعضای ستاد و کمیته‌های 9گانه‌ بهداشت و درمان، امداد و نجات، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، اسکان و پذیرایی، نظارت و تنظیم بازار، آمار اطلاع‌رسانی و تبلیغات، حمل و نقل، امور شهرداری‌ها و بهداری‌ها و امنیتی انتظامی و راهور گزارش‌هایی را از تصمیمات گرفته شده و اقدامات انجام داده شده برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی ارائه کردند.

در نوروز 93، 143 پایگاه امداد و نجات در شهرها و جاده‌های استان تهران مستقر خواهند شد که کمیته‌ امداد و نجات از 150 نیروی امدادی به همراه 20 دستگاه آمبولانس اضافه نیز بهره خواهد گرفت.

کمپ‌های خدمات جاده‌ای نیز از 26 اسفندماه تا 16 فروردین‌ماه فعال خواهند شد و کمیته حمل و نقل هم از اقدامات انجا‌م‌شده برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در پایانه‌های هوایی و جاده‌ای و مبادی ورودی استان گزارشی ارایه کرد و برای حذف گیت‌های عوارضی در مبادی ورودی فرودگاه مهرآباد و تعریض ورودی این فرودگاه پیشنهادهایی داد.

استاندار تهران نیز در ادامه پیشنهاد داد، برای حذف صف‌های طولانی در مسیرهای ورودی شهر و دسترسی آسان‌تر به فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های عوارضی غیرفعال شوند.

کمیته اسکان نیز از تعیین شش پایگاه اقامت موقت با ارائه امکانات اولیه برای اسکان مسافران به صورت رایگان در بوستان‌های آزادگان، ولایت، چیتگر، سرخه‌حصار و بهشت زهرا(س)، حرم امام (ره) و حرم عبدالعظیم (ع) خبر داد.

در پایان این نشست، سیدحسین هاشمی - استاندار تهران - نیز تذکرهایی را درباره‌ نظافت شهر و کنترل قیمت‌ها داد و گفت: در گزارش‌ها به موضوع نظافت کمتر پرداخته شد درحالیکه باید به این مسئله که گاه گزارش‌های وخیمی از آن دریافت می‌شود، بیشتر توجه نشان داد.

وی همچنین بر کنترل بیشتر قیمت‌ها در نوروز تأکید کرد و افزود: نباید شرایط طوری پیش برود که قیمت‌ها در چند روز تعطیلات تا چند برابر افزایش یابد. ما از استانداری بازرسان پنهانی را به تهران و شهرستان‌های این استان می‌فرستیم تا گزارش‌های کامل‌تری داشته باشیم.

او در ادامه تأکید کرد:‌ هیچ‌یک از جایگاه‌های سوخت نباید برای تعطیلات نوروزی ذخیره‌ی پایین داشته باشند و لازم است تدابیر لازم در این‌باره اتخاذ شود.

هاشمی درباره کنترل ساخت وسازهای غیرمجاز در تعطیلات نوروزی هم گفت: باید دقت بیشتری شود که از تعطیلات طولانی‌مدت نوروز برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز سوءاستفاده نکنند. در حال حاضر جلوی ساخت‌وسازها گرفته شده است که این روند باید ادامه یابد.

او در پایان تذکرهایش هم گفت: همه به گوش باشید و از طریق تلفن‌هایی که برای شکایت و رسیدگی به امور مسافران داده‌اید در دسترس باشید.

منبع: ایسنا