۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

قربانیان اصلی تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به آمارهای تصادفات موتورسواران در استان کرمان گفت: از کل تصادفات استان کرمان 110 فقره تصادف فوتی با 164 کشته و 3030 تصادف جرحی با 3655 مجروح مربوط به موتورسواران است.
کد خبر : ۱۶۸۳۸۱
صراط: سردار «حسین چناریان» فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان، در مراسم «اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران شهر کرمان»، با بیان اینکه 23 درصد فوتی‌های تصادفات استان مربوط به راکبان موتورسیکلت است، اظهار کرد: 47 درصد مجروحان و مصدومان حوادث رانندگی نیز راکبان موتورسیکلت هستند.

وی ادامه‌ داد: استفاده از موتورسیکلت در استان کرمان به علت وسعت، طول راه‌ها و شرایط اقتصادی قابل توجه است و در جنوب استان در هر چهار فصل امکان استفاده از این وسیله‌ی نقلیه وجود دارد و وسیله‌ایست که اگر رعایت نشود و فرهنگسازی لازم انجام نشود، شاهد حوادث ناگواری هستیم.

فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان با اشاره به نقش موثر راکبان موتورسوار در اقتصاد و تولید کشور گفت: باید بکوشیم که روز به روز دقت و توجه به قانون در میان راکبان موتورسیکلت بیشتر شود تا حوادث رانندگی مربوط به این بخش کاهش یابد و باید مشارکت مردم و همه‌ی دستگاه‌های دخیل در این امر را داشته باشیم.

چناریان با اشاره به رتبه‌ی نخست کرمان در کاهش کشته‌های کشور در سال جاری خاطر نشان کرد: شمار کشته‌های حوادث رانندگی امسال حدود 800 نفر بود که با تلاش مسئولان دخیل می‌توانیم به جرأت بگوییم در مدت 10 سال حوادث رانندگی استان به 50 درصد کاهش یافته است.

«مسعود غفوریان» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در این مراسم با اشاره به آمار تصادفات موتورسواران در استان کرمان اظهار کرد: از کل تصادفات استان کرمان 110 فقره تصادف فوتی با 164 کشته و 3030 تصادف جرحی با 3655 مجروح مربوط به موتورسواران است که در مجموع کشته‌های 10 ماهه‌ی سال 22 درصد و تصادفات جرحی 47 درصد مربوط به موتورسیکلت‌هاست.

وی با بیان اینکه طی 10 ماهه‌ی سال 38 هزار برگ جریمه برای موتورسیکلت‌ها صادر شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها، 21 درصد مقصر موتورسوار بوده است.

منبع: ایسنا