۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲

خروج‌بزرگترین‌شناورخاورمیانه‌ازحوضچه‌صدرا

معاون مدیرعامل شرکت صدرا و مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا گفت: بزرگترین شناور نفتکش ساخته شده در خاورمیانه از حوضچه صدرا در بوشهر خارج شد.
کد خبر : ۱۶۸۴۱۵
صراط: دکتر محمد لیراوی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه برنامه خروج بزرگترین شناور نفت کش ساخته شده در  خاورمیانه از حوضچه صدرا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کشتی افراماکس دارای 113 هزار تن ظرفیت و وزن خالص 21 هزار تن است.

وی با بیان اینکه این کشتی دارای آبخور 14.8 متر است، افزود: سرعت کشتی افراماکس 21 گره دریایی است و دارای طول 250 متر و عرض 44 متر است و 38 خدمه دارد.

مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا ادامه داد: افراماکس بزرگترین شناور نفتکش ساخته شده در خاورمیانه است که در جزیره صنعتی صدرا با همت نیروهای متخصص بومی صدرا ساخته شده که امروز از حوضچه ساخت خارج شد و در لنگرگاه بوشهر پهلو گرفت.

وی اضافه کرد: این کشتی اولین فروند از چهار فروند کشتی است که به سفارش کشور ونزوئلا در بوشهر توسط شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا ساخته شده است.

لیراوی ادامه داد: عملیات مذکور که دارای پیچیدگی های فنی قابل توجهی بوده است با تکیه بر دانش و توانمندی کارشناسان شرکت صدرا و همکاری صمیمانه اداره کل بنادر و کشتیرانی بوشهر صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اهمیت موضوع از لحاظ ملی و بین المللی، عنوان داشت: استاندار بوشهر نیز مسائل مربوطه را به صورت دائم رصد کرده و حمایت ها و مدیریت قوی وی در هماهنگی سازمان ها و ارگان های مختلف استان از عوامل اساسی موفقیت این عملیات بوده است.

مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا تاکید کرد: متخصصان داخلی کشورمان دارای توانمندی ها و ظرفیت های بسیار زیادی هستند که می توانند کارهای بسیار مهمی را در راستای خودکفایی انجام دهند.

معاون مدیرعامل شرکت صدرا تصریح کرد: در حال حاضر متخصصان شرکت صدرا به دانش بسیار خوبی برای طراحی و تولید و تعمیر و نگهداری انواع شناورها دست یافته اند که کارهای بزرگتری را نیز در آینده از آنها خواهیم دید.

منبع: مهر
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند