۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴
گارد مرزی اوکراین اعلام کرد

روسیه چند نیروی نظامی در کریمه دارد؟

گارد مرزی اوکراین اعلام کرد، تعداد نیروهای نظامی روسیه در منطقه کریمه با دو برابر افزایش نسبت به آمارهای قبلی به حدود ۳۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر : ۱۶۸۵۶۴
صراط: گارد مرزی اوکراین اعلام کرد، تعداد نیروهای نظامی روسیه در منطقه کریمه با دو برابر افزایش نسبت به آمارهای قبلی به حدود ۳۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد گارد مرزی اوکراین تاکید کرد، حدود 30 هزار نیروی نظامی روسیه تاکنون در منطقه کریمه مستقر شده اند که این رقم یک برآورد بوده و هم شامل نیروهایی است که از هفته گذشته وارد کریمه شده و هم شامل نیروهای ناوگان دریایی مستقر در دریای سیاه شده است.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی روسیه هفته گذشته شبه جزیره کریمه را تصرف کرده اند و این اقدام با واکنش شدید دولت جدید کیف، آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو شده است. مقام های اوکراینی پیش از این تعداد نظامیان روسی مستقر در کریمه را 16 هزار نفر اعلام کرده بودند.

رهبران اروپایی از روسیه خواسته اند تا هر چه سریعتر نیروهای نظامی خود را از کریمه خارج کند. اتحادیه اروپا مذاکرات خود با مسکو بر سر اعطای ویزا را متوقف کرده است. پارلمان کریمه به تازگی به طرح پیوستن کریمه به روسیه رای داده و قصد دارد همه پرسی سراسری را برای الحاق این منطقه به روسیه برگزار کند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به شدت نسبت به برگزاری همه پرسی در کریمه هشدار داده و این اقدام را نقض آشکار قوانینی بین المللی ارزیابی کرده است.
منبع: تسنیم