۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

نامه وزارت ورزش به پروین و هیات مدیره

وزارت ورزش و جوانان هر گونه امضای قرارداد مالی توسط باشگاه پرسپولیس را تا روشن شدن وضعیت حساب‌های این باشگاه غیرقانونی اعلام کرد.
کد خبر : ۱۶۸۶۲۶
صراط: با توجه به وضعیت نابسامان مالی در باشگاه پرسپولیس و اظهارات ضد و نقیض مدیران قبلی و فعلی این باشگاه درباره میزان بدهی‌ها، وزارت ورزش و جوانان درصدد آن برآمد که به وضعیت مالی این باشگاه رسیدگی کند که در پی این تصمیم بازرسان این وزارتخانه در محل باشگاه حضور یافتند و هم اکنون مشغول حسابرسی هستند.

در همین راستا، سیروس احمدی، بازرس و حسابرس وزارت ورزش و جوانان در باشگاه پرسپولیس و استقلال در نامه‌ای به مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به صراحت اعلام کرد که تا شفاف شدن وضعیت مالی، فعالیت این باشگاه در جذب حامیان مالی و درآمدزایی غیرقانونی است.

اما برخلاف این نامه چهارشنبه گذشته باشگاه پرسپولیس در مراسمی قراردادی را با بانک رسالت امضا کرد که با انتقاد مدیران وزارت ورزش و جوانان روبرو شده است.

در نامه سیروس احمدی به مدیران باشگاه پرسپولیس آمده است:

با توجه به مشکلات آن شرکت در خصوص ثبت و نگهداری درآمدهای و هزینه‌ها که منجر به حضور هیات بازرسی وزارت ورزش و جوانان گردیده و با عنایت به ضرورت انجام صحیح معاملات مالی از طریق حساب بانکی شرکت خواهشمند است مقرر فرمایید موارد زیر رعایت گردد:

1- از عقد هر گونه قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی بدون هماهنگی با واحد حقوقی وزارت ورزش و جوانان تا تعیین تکلیف نهایی شرکت از سوی مجمع و مراجع ذیصلاح جلوگیری به عمل آید.

2- هرگونه فعالیت مالی و معاملات از طریق سیستم‌ بانکی از طریق حساب بانکی قانونی شرکت به عمل آید.

3- با توجه به بندهای یک و دو مذکور ضرورت دارد مبلغ سه میلیارد ریال دریافتی از سازمان لیگ، 500 میلیون ریال از شرکت فناپ و 150 میلیون ریال از شرکت صدرا سیستم‌ پاسارگاد که بدون واریز به حساب بانکی بابت پاداش هزینه شده است و همچنین توافق فی مابین بانک قرض الحسنه رسالت مراحل قانونی آن سپری گردد.


منبع: ایسنا