۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
فرکي:

روي محروميت رحمتي حساسيتي ندارم

سرمربي تيم فوتبال فولاد شرايط تيمش را در آستانه ديدار با الفتح خوب عنوان کرد ولي نگران آسيب ديدن بازيکنانش است.
کد خبر : ۱۶۸۶۵۵
صراط: حسين فرکي درباره‌ وضعيت فولاد در ديدارهاي ليگ قهرمانان آسيا اظهار کرد: وضعيت ما که مشخص است. خود را براي ديدار با الفتح آماده مي‌کنيم و شرايط خوب است. بازيکنانمان با انگيزه کار مي‌کنند ولي نگرانم که در ديدارهاي آسيايي مصدوم شوند.

وي افزود: امسال فشار زيادي روي تيم بود و اکنون شرايط حساسي داريم. تا پايان سال دو بازي آسيايي داريم که يکي در اهواز و ديگري در ازبکستان است. در سال جديد هم فشردگي بازي‌هاي ليگ و آسيا زيادتر مي‌شود. اولويت ما ديگر برتر است و نمي‌خواهيم فرصت خوبي را که براي قهرماني به دست آورده‌ايم، از دست بدهيم.

سرمربي فولاد درباره تغيير زمان ديدار تيمش در ليگ برتر برابر استقلال گفت: براي ما فرقي نداشت که چه زماني بازي کنيم چون نگاهمان به اين مساله ملي بود. استقلال مثل ما نماينده ايران در آسياست و چون درخارج از کشور بازي داشت، مي‌خواست که بازي با ما يک روز عقب بيفتد و ما هم مخالفتي نداشتيم.

وي درباره‌ جريمه نقدي مهدي رحمتي، دروازه‌بان استقلال و حرف و حديث‌هاي ناشي از اين حکم نيز گفت: فکر مي‌کنيم که اصلا رحمتي کاري نکرده که بخواهد محروم شود يا نشود تا به درست يا غلط بودن حکم کميته انضباطي فکر کنيم. اگر هيچ اتفاقي نيفتاده بود رحمتي در بازي با ما درون دروازه استقلال مي‌ايستاد. حالا هم همين فکر را مي‌کنيم. حساسيتي روي رحمتي ندارم. اگر بخواهيم قهرمان شويم، بايد اين قدر قوي شويم که بودن يا نبودن يک بازيکن حريف برايمان مهم نباشد.

وي افزود: اگر دو بازيکن من در تمرين مصدوم شوند چه کار بايد بکنم؟ آيا بايد همه فکرم را معطوف آنها کنم؟ اين اتفاق در ديدار برابر السد رخ داد ولي من دو بازيکن جوان را به ميدان فرستادم و کارم نتيجه‌ خوبي داشت.

فرکي همچنين گفت: رحمتي دروازه‌بان خوبي است. اميدوارم برابر ما بازي کند تا بازي در سطح بالايي انجام شود. ديگر به دنبال اين نيستيم که کميته انضباطي چه حکمي داده و حکمش به چه دليل بوده است. اين تشخيص کميته انضباطي بود و تشخيص درست يا غلط بودنش در حوزه کاري من نيست.

مربي تيم ملي فوتبال در جام‌جهاني 2006 درباره‌ ديدارهاي تيم ملي در هفته‌ گذشته هم گفت: ‌ديدار اول برابر کويت يک ديدار رسمي ولي بي‌تاثير بود. آن بازي فرصت بسيار خوبي بود که بازيکنان جوان ميدان ببينند. با کار کي‌روش موافق بودم که بازيکنان جوان ليگ و تعدادي از سابقه‌داران تيم ملي مثل رحمان احمدي و کريم انصاري‌فرد را به ميدان فرستاد. اگر اين کار انجام نمي‌شد، نوع ديگري از کادرفني انتقاد مي‌کردند.

وي درباره‌ ديدار با گينه هم گفت: اين تيم شبيه نيجريه بود اما با شرايط ما طبيعي بود که نبايد از تيم ملي انتظار زيادي مي‌داشتيم. گينه تيم خوبي بود. جام‌جهاني رقابت کوچکي نيست و تيم‌هاي بزرگي در آن هستند. شکست برابر گينه براي ما هشدار بود. تيم ملي در نيمه اول برابر گينه خوب نبود اما در نيمه دوم عملکرد بهتري داشت. اين مساله نشان مي‌دهدکه هر چه بيشتر بازي کنيم، کادر فني اطلاعات بهتري از تيم پيدا مي‌کند.

وي درباره‌ کيفيت حريفان تدارکاتي تيم ملي هم اظهار کرد: مطمئنا بايد با تيم‌هاي شناخته شده‌تر بازي کنيم ولي اين هم مهم است که آنها تمايل به اين کار داشته باشند. البته بازي کردن با تيم‌هايي در سطح گينه و بلاروس بهتر از بازي نکردن است. فعلا محکوم هستيم که با اين تيم‌ها بازي کنيم.

منبع: ایسنا