۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹

رييس‌‌جمهوری که حقوقش را 20درصد کم کرد

اوهورو کنیاتا رییس جمهور کنیا در راستای کاهش هزینه های عمومی دولت در این کشور حقوق خود و ویلیام روتو معاون رییس جمهور را بیست درصد و حقوق وزرا کابینه را ده درصد کاهش داد.
کد خبر : ۱۶۸۶۹۷
صراط: اوهورو کنیاتا رییس جمهور کنیا در راستای کاهش هزینه های عمومی دولت در این کشور حقوق خود و ویلیام روتو معاون رییس جمهور را بیست درصد و حقوق وزرا کابینه را ده درصد کاهش داد.
کنیاتا روز جمعه در سخنانی که در پایگاه ریاست جمهوری کنیا نیز منتشر شد، گفت:«با توجه به افزایش هزینه های دولت،‌ حقوق من و معاونم بیست درصد کاهش می یابد و وزرا نیز کاهش ده درصدی حقوقشان را پذیرفته اند.»
به نوشته نشریه استاندارد حقوق ماهیانه رییس جمهور کنیا، که خانواده وی از ثروتمندترین خانواده های آفریقایی است،‌از ماهانه یک میلیون و 237 هزار شیلینگ کنیا به 989 هزار و 600 شیلینگ کنیا (8250 یورو) کاهش می یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، حداقل حقوق برای کارگر غیر متخصص در کنیا ماهانه 8500 شلینگ است.
حقوق روتو که وی نیز یکی از ثروتمند ترین افراد کشورش به شمار می رود، از ماهانه یک میلیون و 51 هزار و هشتصد و هفتاد و پنج شیلینگ به 841 هزار و پانصد شیلینگ در ماه کاهش می یابد.
به نوشته نشریه استاندارد به این ترتیب دولت کنیا می تواند سالانه پنج و نیم میلیون شیلینگ در هزینه های عمومی دولت صرفه جویی کند.
کنیاتا همچنین از ایجاد تدابیری از جمله محدود کردن سفرهای خارجی غیر ضروری ، کاهش هزینه های دولت و پرهیز از اصراف و کاهش هزینه های جاری دولت خبر داد. کنیاتا تصریح کرد این تدابیر موجب خواهد شد منابع برای تحول کنیا فراهم شود. وی افزود:«تامین حقوق کارکنان دولت سالانه 400 میلیارد شیلینگ (سه میلیارد و سیصد میلیون یورو) برای دولت هزینه دارد و تنها 200 میلیارد شیلینگ برای تحول کشور باقی می ماند.»
کنیاتا همچنین کاهش حقوق نمایندگان و نیز دیگر کارکنان را خواستار شد. وی گفت:«امیدواریم که دیگر نهادهای دولتی این رویه را دنبال کنند و حقوق کارکنان را کاهش دهند.»
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست