۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵

پیروزی یوونتوس و اینتر در سری A

هفته بیست‌وهفتم لیگ ایتالیا با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در حساس‌ترین بازی یوونتوس با یک گل فیورنتینا را از پیش‌رو برداشت.
کد خبر : ۱۶۸۸۷۹
صراط: یوونتوس با برتری برابر فیورنتینا به قهرمانی در این فصل نزدیک‌تر شد. در همان شروع کار، شاگردان کونته به کمک زوج توس و یورنته، دو موقعیت گلزنی را خلق کردند که نتیجه‌ای در بر نداشت. در بیست دقیقه ابتدایی بازی، دو تیم کار را محتاطانه دنبال کردند اما با گذشت زمان، تورینی‌ها کمی بر بازی مسلط شدند هر چند فیورنتینا تیمی نبود که به راحتی عقب بکشد.

کوادو آسامواه که در روز خوبش به سر می‌برد شوت‌های زیادی را به سمت دروازه فیورنتینا روانه کرد. در آن سوی میدان نیز وارگاس و آکوئیلانی فرصت این را داشتند که ویولا را پیش بیاندازند. سرانجام در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد، بیانکونری از روی حرکت انفرادی آسامواه به گل رسید.آسامواه موفق شد با دریبلی زیبا، به عمق دفاع فیورنتینا وارد شود و با زدن شوتی سرکش، تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد.

.

با شروع نیمه دوم، فیورنتینا کار را بهتر آغاز کرد و حتی موفق شد گل آفسایدی را به ثمر برساند که تصاویر آهسته تصمیم داور را تایید می کرد.

در دقیقه 57 ، توس نفوذ سریعی را انجام داد که پاس آخرش، قدرت لازم را برای تک به تک کردن هم تیمی‌اش نداشت. یک دقیقه بعد، ضربه سر گومز، با اختلاف از کنار دروازه بوفون رد شد.

شوت دقیقه 67 وارگاس از بالای دروازه بوفون عبور کرد. با نزدیک شدن به پایان بازی، فیورنتینا فشار خود را بیشتر می کرد و مونتلا نشان داد که می‌تواند یوونتوس را به زحمت بیندازد. در دقیقه 74 ، وولسکی شوت دیگری را از پشت محوطه روانه دروازه یووه کرد که با اختلاف کمی از کنار دروازه رد شد. در دقیقه 79 ، مهمترین موقعیت بنفش پوشان بدست آمد و ضربه سر رایدر ماتوس که تازه به میدان آمده بود به تیرک دروازه بیانکونری برخورد کرد. ماتوس دست بردار نبود و چند دقیقه بعد شوت دیگری را با اختلاف کمی به بیرون زد. در دقیقه 85، ضدحمله سریعی از جانب فیورنتینا ترتیب داده شد که با زمین خوردن بارزالی نزدیک بود که وارگاس تک به تک شود اما بوفون با خروج هوشمندانه‌اش، توپ را از بازیکن حریف گرفت و مورد تشویق تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت.

بدین ترتیب شاگردان آنتونیو کونته توانستند اولین بازی از سه بازی پیش‌رو در برابر فیورنتینا را ببرند و به قهرمانی در سری آ، بیش از پیش نزدیک شوند. هر چند تکرار همین نتیجه در بازی رفت لیگ اروپا در روز پنجشنبه، می‌تواند نتیجه متزلزلی برای بیانکونری قلمداد شود.

در دیگر دیدار این هفته اینتر با یک گل تورینو را شکست داد. تیم میزبان بازی را با مالکیت توپ بیشتر آغاز کرد. اینتری‌ها کاملا هجومی بازی می‌کردند و به راحتی به محوطه جریمه حریف می رسیدند. همان اوایل بازی موقعیت‌هایی نصیب گوارین و هرنانس شد که ضربات آنها به دفاع متراکم تورینو برخورد می کرد. اینتری‌ها دست بردار نبودند و باز ادامه دادند. در ادامه پالاسیو صاحب موقعیت شد که ضربه سرش توسط دروازه بان مهار شد. دفاع تورینی‌ها تا دقیقه 30 موفق بود تا این که پالاسیو باز هم با ضربه سر از یک زاویه بسته و روی ارسال کامبیاسو توانست بازی را 1-0 کند. در ادامه گوارین و هرنانس ضرباتی به سمت دروازه زدند، که هیچ کدام خطرساز نشد.

در آغاز نیمه دوم کورتیچ بازیکن تورینو یک شوت از پشت محوطه جریمه زد که مهار شد. اینتری‌ها شور و هیجان نیمه اول برای حمله را نداشتند و همین موضوع باعث شد تا بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شود. در دقیقه 63 پالاسیو روی پاس هرنانس در مرکز محوطه جریمه به توپ رسید که شوتش از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه اینتری ها هر چه زدند به در بسته خورد تا بازی با همان یک گل به پایان برسد.

تابلو نتایج

یوونتوس یک – فیورنتینا صفر

اینتر یک – تورینو صفر

بولونیا صفر – ساسولو صفر

کیه وو 2 – جنوا یک

لاتزیو صفر – آتالانتا یک

پارما 2 – هلاس صفر

سامپدوریا 4 – لیورنو 2
منبع: ایسنا