۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

وقتی نقی کشتی‌گیر بود

کارگردان سه‌گانه «پایتخت» از تلاش عوامل سازنده برای رو کردن اتفاقات تازه در این سری از سریال خبر داد و مجری طرح آن نیز اعلام کرد: در این سری به موضوع حمله شکارچی‌ها به محیط‌بانان پرداخته می شود.
کد خبر : ۱۶۸۹۷۱
سریال «پایتخت 3» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری امروز دوشنبه 19 اسفند میزبان نمایندگان مجلس و سیاستمداران استان مازندران خواهد بود.

پیش از حضور نمایندگان، مقدم در جمع خبرنگاران در خصوص سری سوم «پایتخت» توضیح داد: حتما در جریان دلایل و انگیزه های ما از تولید سری سوم این مجموعه هستید. بعد از «پایتخت 2» سازمان صدا و سیما نیازسنجی از مخاطبان خود ترتیب داد تا دریابد آیا مخاطبان ولع و اشتیاق تماشای سری جدید این سریال را دارند یا خیر که در این مخاطب‌سنجی به نظر رسید مردم همچنان سراغ پایتخت را می‌گیرند و خانواده‌ای که ما خلق کرده ایم و شخصیت ها و موقعیت هایی که مردم با آنها ارتباط برقرار کرده اند، فرصتی برای ارائه حرف‌های خوب در قالب این مجموعه است.

وی ادامه داد: مجموع این عوامل دست به دست هم داد تا «پایتخت 3» ساخته شود و ما بنا را بر این گذاشته بودیم تا سری جدید سریال گامی به جلو باشد و حرف های تازه تری داشته باشیم و نیاز ذهنی و خوراک فرهنگی خوبی برای مخاطب ایجاد کنیم.

کارگردان پیشکسوت تلویزیون یادآور شد: قصد نداشتیم به ورطه تکرار بیفتیم و درجا بزنیم. جدی کردن ساخت «پایتخت 3»، 5-6 ماه طول کشید.

مقدم یادآور شد: ما در نظر داشتیم خط اصلی سری اول موضوع مهاجرت و تشویق آدم ها به این باشد که در زادگاه خود بمانند و از امکانات فراهم شده در آن استفاده کنند. در سری دوم از طریق نمادهایی چون گنبد و گلدسته که صنعت خاص مازندران است، دنبال چیزی بودیم که شمالی ترین نقطه ایران را به جنوبی ترین نقطه آن نزدیک کند و به لحاظ فرهنگی دو نماد مشترک از جمله مسلمان بودن و ایرانی بودن را برای این مفهوم پیدا کردیم و به وحدت ملی رسیدیم.

وی تاکید کرد: ما در «پایتخت 3» دنبال چیزی بودیم که نماد استان مازندران و برای ما قصه‌ساز باشد به همین دلیل به سابقه نقی که به عنوان کشتی‌گیر معرفی شده بود، برگشتیم و او در این قسمت به عنوان پیشکسوت این عرصه حضور دارد. ما در تحقیقاتمان دریافتیم، مازندران پایتخت کشتی دنیا است و با ورود به این عرصه ورزشی و فرهنگی می توانیم عزم و غرور ملی را در آستانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برانگیزیم و تهییج ملی ایجاد کنیم.

مقدم با اشاره به اینکه تصویربرداری تا 4-5 روز از فروردین ادامه خواهد داشت، در خصوص اتفاق امروز توضیح داد: ما مطلع شدیم عزیزان نماینده و برخی از سیاستمداران مازندران می خواهند سر صحنه ما بیایند و این موضوع غافلگیر و خوشحال کننده بود و تعامل خوبی را به دنبال خواهد داشت و فرصتی است تا درباره کار بیشتر حرف بزنیم.

کارگردان بیش از 20 سریال ادامه داد: البته در آغاز فیلمبرداری در شیرگاه دوستان استاندار و معاونین آن منطقه سر صحنه ما آمدند و نصف روز کنار هم بودیم.

علیرضا نجف‌زاده، مجری طرح «پایتخت» نیز در خصوص لوکیشن امروز نیز توضیح داد: لوکیشن درمانگاه زعفرانیه مربوط به سکانس بیمارستان است. «بهبود» شخصیت محیط‌بان قصه ما مورد اصابت تیر شکارچی قرار گرفته و بیمارستان مازندران اعلام کرده ساچمه به نخاع او برخورد کرده و بیمارستان مجرب تری باید درمان او را به عهده بگیرد.

وی افزود: ما اکنون قسمت 9 را تصویربرداری می کنیم و تاکنون 80 درصد کار تصویربرداری شده و مراحل فنی نیز ادامه دارد و احتمالا تا 10 فروردین درگیر کار خواهیم بود از نمایندگان مجلس سوادکوه که از ما حمایت کردند تشکر می کنیم.

مجری طرح «پایتخت» یادآور شد: شهر کوچک شیرگاه امکانات کمی دارد و شرایط رفاهی آن زیاد نیست، اما مردم این خطه به قدری به تیم سازنده لطف داشتند که آنها را مثل اعضای خانواده‌ خود می‌دانستند و ما در هر خانه‌ای را برای بازبینی لوکیشن زدیم با آغوش باز ما را پذیرفتند به ویژه در زمستان سختی که گذشت، بنابراین این تجربه منحصر به فرد با مردم مازندران نیز جای قدردانی از آنها را دارد.

منبع: مهر