۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵

واکنش عراقچی به نامه توکلی به روحانی

ر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت‌ها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرف‌های مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می‌کند.
کد خبر : ۱۶۹۰۰۴
صراطسید عباس عراقچی درباره برخی اخبار منتشر شده - نامه احمد توکلی به روحانی - درباره جزئیات روند اجرای طرح اقدام مشترک ژنو از جمله اجبار کشورمان به خرید و واردات از کشورهای خاص گفت: ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود محدود به واردات از هیچ کشور خاصی نیست.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اظهارکرد: محدودیت‌هایی بر اساس تحریم‌های غیرعادلانه در سال‌های گذشته بر تجارت کشورمان تحمیل شده که در چارچوب توافق ژنو بخش قابل توجهی از این تحریم‌ها در حال رفع است.

وی تاکید کرد که بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت‌ها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرف‌های مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می‌کند.

عراقچی گفت: حفظ استقلال و عزت ملی همواره مهم ترین هدف وزارت امور خارجه، به خصوص در مذاکرات 1+5 بوده است و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پیشنهادهایی را که کوچک‌ترین خدشه‌ای به استقلال و عزت کشور وارد کند، را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.
منبع: ایسنا