۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

چند درصد مدارس پایتخت باید تخریب شوند؟

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: 28 درصد مدارس شهر تهران نیازمند تخریب و نوسازی است که باید این مشکل مدارس شهر تهران را از محل اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش و کمک مجمع خیرین مدرسه ساز حل کرد.
کد خبر : ۱۶۹۱۶۷
صراط: اسفندیار چهاربندگفت: تعدادی از مدارس شهر تهران(28 درصد) نیازمند اصلاح و نوسازی است که باید برای جلوگیری از وقوع حوادث خطرناک این تعداد از مدارس نوسازی شوند.

وی درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای تخریب و بازسازی 28 درصد مدارس تهران، توضیح داد: هنوز اعتبار اختصاص داده شده از محل اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش به صورت دقیق مشخص نشده است، اما در بودجه آموزش و پرورش به این موضوع اشاره شده است و قطعاً بخشی از اعتبارات عمرانی برای سال آینده به این موضوع اختصاص پیدا می کند.

چهاربند همچنین درباره اینکه شهر تهران با کمبود مدرسه مواجه است، اما عموماً تعداد مدارس خیرساز در مناطق محروم بسیار بیشتر از شهر تهران است، گفت: ما در حال تفاهم با مجمع خیرین مدرسه ساز هستیم تا آنها بخشی از پروژه های مدرسه سازی شان را در شهر تهران اجرایی کنند و امیدوارم در سال جدید به برنامه ریزی دقیقی در این موضوع برسیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره مشکل مدارس استیجاری و اعتبار مورد نیاز برای خرید این مدارس گفت: در تهران چیزی به اسم املاک مازاد نداریم، اما برای خرید مدارس استیجاری شهر تهران نیازمند 250 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

چهاربند صحبت های خود را اینگونه تکمیل کرد: ‌با تعدادی از این مدارس در تابستان گذشته وارد مذاکره شده ایم و مبایعه نامه برای خرید مدارس تنظیم شده که هم اکنون پرداخت وجوه این مبایعه نامه‌ها در حال انجام است. برای سال آینده نیز تعداد دیگری از مدارس استیجاری خریداری می‌شود.

منبع: مهر