۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲

«رشید حرفه‌ای» نوروز می‌آید

مدیر شبکه شما از پخش جنگ نوروزی با اجرای محمود شهریاری از چهل ستون خبر داد و سریال نوروزی این شبکه را نیز رشید حرفه ای با بازی قدرت الله ایزدی معرفی کرد.
کد خبر : ۱۶۹۲۰۳

صراط: نشست خبری مدیر شبکه «شما» درباره ویژه‌برنامه‌های نوروزی این شبکه صبح امروز سه شنبه بیستم اسفند با حضور مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه، وحید تاج فرنیا مدیر تامین برنامه و حمید حامدی قائم مقام شبکه و اهالی رسانه در ساختمان این شبکه برگزار شد.

احمدی در این نشست شبکه «شما» را پنجره‌ای انحصاری برای ارائه برترین تولیدات کشور دانست که قبلا جایی برای پخش پیدا نمی کردند و افزود: گردشگری مهمترین ماموریت شبکه تلویزیونی ما است و ما منتظر هیچگونه قرارداد، تفاهم‌نامه و سامانه اداری نبودیم وگرنه تاکنون باید در پیچ و خم مراحل اداری می ماندیم. بنابراین فعالیت ما در حوزه گردشگری مدت‌ها است که آغاز شده است و ما تنها شبکه تلویزیونی گردشگری کشور به حساب می آییم.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته ما تلاش کردیم ظرفیت برنامه سازی مراکز را بالا ببریم و در همین راستا ارتقای سطح کیفی برنامه سازی اتفاق افتاد و امروز تراز برنامه سازی شبکه های استانی را بالاتر می بینیم. به نحوی که ما الگوی مناسبی برای شبکه های آنالوگ ملی شدیم و آنها همچون ما پرداخت به آداب، سنت ها و فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده و از این الگو پیروی کردند.

مدیر شبکه شما با اشاره به برگزاری طرح نهضت قرآنی سابقون در کشور اظهار کرد: آنتن شبکه های استانی برای اولین بار به جمع‌خوانی بزرگ قرآن اختصاص پیدا کرد در حالی که قبلا تمرکز ما بر سه شهر قم، مشهد و شیراز بود.

احمدی از عملی شدن شعار شبکه شما یعنی «دیده می شوید» خبر داد و یادآور شد: ما برنامه نوا و نما را برای معرفی آداب و سنن استان های مختلف کشور روی آنتن بردیم و ظرفیت بزرگ نواهای محلی و موسیقی آل اللهی را برای اولین بار در برنامه هفت ترانه نشان دادیم. این برنامه توانسته مخاطبان فراوانی به خود جذب کرده و با جریانات مبتذل موسیقی مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه نگاه شبکه به هویت ایرانی و نگاه فراقومی است، افزود: ما بر این باور هستیم که باید به اقوام کشور نگاه همگرایی ملی داشته باشیم از همین رو استان های کشور را منطقه بندی کردیم مثلا استان گیلان مهمان دو شبکه دیگر استانی شد و ویژه برنامه شبکه باران همزمان برای مازنی ها و گرگانی ها نیز پخش شد. همچنین شبکه شما، محور ایجاد یک شبکه گسترده کشوری در حوزه پدافند غیرعامل شد و ما جغرافیای فرهنگی ایران را با پوشش انواع جشن ها مثل جشن های کشت انار، خرما، گلاب و... نشان دادیم.

مدیر شبکه شما ادامه داد: توجه به خرده فرهنگ ها و گویش های محلی نیز از یاد برده نشد و ما برای اولین بار سریال دو زبانه پخش کردیم به نحوی که «در چشم باد» همزمان به فارسی و گویش کردی پخش شد.

احمدی با تاکید بر رویکرد تعامل محور این شبکه به افزایش مخاطبان «هفت ترانه» از یک‌هزار و 800 نفر مخاطب در سال 90 به 15 میلیون مخاطب از ابتدای سال 92 تاکنون اشاره کرد و گفت: ما در بحران های طبیعی مثل حوادث یکماه گذشته صرفا به خبر بسنده نکردیم و بهترین فرصت را در اختیار استان ها برای پوشش لحظه به لحظه حوادث قرار دادیم. در حوزه فیلم های مستند نیز 100 فیلم برتر با عنوان فیلم‌نما داریم که به زودی توسط رئیس سازمان رونمایی خواهد شد. فاصله گرفتن برنامه‌ریز و برنامه‌ساز نیز معضلی بود که آن را حل کردیم.

وی با اشاره به ویژه برنامه 15 ساعته تحویل سال در این خصوص توضیح داد: ما از 9 صبح 29 اسفند برنامه‌هایمان را آغاز می کنیم و پخش آن تا ساعت 24 روز اول فروردین ادامه خواهد داشت که به «هفت ترانه» اختصاص دارد و در آن 14 مرکز برگزیده کشور در حوزه موسیقی در دو گروه هفت‌تایی رقابت می کنند در گروه اول که 9 صبح تا 12 ظهر برگزار می شود، هفت مرکز گلستان، بوشهر، سیستان، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، لرستان و زنجان و در گروه دوم در ساعت 15 تا 18، هفت مرکز دیگر یعنی گیلان، هرمزگان، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و چهارمحال بختیاری رقابت می کنند، از ساعت 18 تا 20 نیز زیبا و شادترین موسیقی های محلی، سنتی و پاپ که در طول یکسال گذشته بالاترین آمار پسندیده شدن را دارند پخش می شود. از ساعت 20 تا 21 نیز حال و هوای سال تحویل را خواهیم داشت و ارتباط زنده با مشهد مقدس برقرار می کنیم. ساعت 21 تا 24 نیز برگزیده 14 مراکز با یکدیگر رقابت می کنند. بنابراین برنامه ما نه مهمان محور است و نه گفتگومحور.

مدیر شبکه شما با اشاره به پخش نوروزی برنامه «هفت ترانه» هر روز ساعت 18:45 تا 20:45 از تدارک دو سریال نوروزی در این شبکه خبر داد که توسط مرکز اصفهان تولید شده اند و تصریح کرد: سریال اول «رشید حرفه ای» است که از یک فروردین ساعت 21:30 با ماجراهای دوست داشتنی و خاطره انگیز رشید پخش می شود و سریال دوم نیز مجموعه «رفیق» است که هنوز برای پخش آن در ایام نوروز به جمع بندی نرسیده ایم و احتمال دارد پخش آن به پس از نوروز موکول شود.

احمدی همچنین از روی آنتن رفتن فیلم سینمایی تقدیر شده «تنهای تنهای تنها» اثر مرکز بوشهر در 29 اسفند نام برد و خاطر نشان کرد: «تابستان طولانی» فیلم برگزیده جشنواره قبل و کار خراسان نیز در ایام نوروز روی آنتن می رود. ما تله فیلم های متعددی داریم و افتخار ما این است فقط آثار ایرانی پخش می کنیم و زمان پخش فیلم های سینمایی هر روز 13:30 است.

وی تاکید کرد: همچنین اثر برگزیده بخش مستند جشنواره فیلم فجر با نام «در پناه بلوط» اثر استان ایلام روز یک فروردین پخش می‌‌شود همچنین 18 مستند فرهنگی و 33 مستند محیط زیست از جمله «قلعه لک لک‌ها»، «حیات وحش مازندران» و اثری درباره «یوزپلنگ ایرانی»، «اقلیم» نیز در 60 برنامه 5 دقیقه ای به معرفی زیبایی های شهرهای گردشگری کشور می پردازد. برنامه های کوتاه «یکبار هم شده اینجا بیایید» و برنامه «شادمانه» هم روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه شما ادامه داد: همچنین از یک فروردین هر شب ساعت 23 جنگ نوروزی از چهل ستون خواهیم داشت که با اجرای محمود شهریاری و با حضور مهمان های مختلف پخش می شود.

احمدی در پایان تاکید کرد: مسائل اداری روند فعالیت ما را متوقف نمی کند چون مخاطب نمی تواند معطل ما باشد و اگر سازمان گردشگری دغدغه داشته باشد هم‌افزایی بیشتری رخ خواهد داد.

منبع: مهر