۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

چند کودک در بحران سوریه آسیب دیده‌اند؟

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد تعداد کودکانی که بر اثر جنگ داخلی سوریه طی سال گذشته آسیب دیده اند دو برابر شده و نزدیک به پنج میلیون پانصد هزار نفر افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۹۲۲۴
صراط: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد تعداد کودکانی که بر اثر جنگ داخلی سوریه طی سال گذشته آسیب دیده اند دو برابر شده و  به پنج میلیون و پانصد هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس این گزارش که تحت عنوان"تحت محاصره؛ تاثیر مخرب سه سال جنگ داخلی در سوریه بر کودکان" منتشر شده،  دست‌کم 10 هزار کودک کشته شده‌اند، هر چند که آمار دقیق بسیار بیشتر است. همچنین میزان آسیب وارده به کودکان بیشتر از هر بحرانی در سالهای اخیر منطقه است.

طبق این گزارش، علاوه بر دوبرابر شدن تعداد کودکانی که تحت تاثیر جنگ داخلی در سوریه قرار گرفته‌اند، حدود 3 میلیون جوان سوری نیز ناچار شده ‌اند که محل زندگی خود را ترک کنند. این رقم در سال گذشته 920 هزار تن بود. بر طبق این گزارش حدود 2 میلیون کودک به حمایت‌های روانپزشکی نیاز دارند.

در این گزارش همچنین آمده است که کودکان سوری با عدم دسترسی به کمک ها، زندگی در مخروبه‌ها و تلاش برای یافتن غذا، عدم محافظت، فقدان خدمات پزشکی و روانی مواجه هستند.

بر اساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یکی از خطرهای که کودکان سوری را تهدید می کند، استفاده از آنها با اهداف نظامی توسط گروه های تروریستی است.

سوریه نزدیک به سه سال است که با آشوب و بحران داخلی مواجه است. بر اثر این خشونت ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت های منطقه ای و غربی برنامه ریزی و هدایت می شود، در همین خصوص گزارش های زیادی وجود دارد که نشان می دهد که تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.
منبع: تسنیم