۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
به خطر افتادن امنیت جهان با تقویت گروه های تروریستی

دیدار بروجردی با همتای خود در پارلمان کرواسی

رئیس کمیسیون‌ سیاست خارجی مجلس ایران در دیدار با میلوراد پوپواتس گفت: تقویت گروه‌های تروریستی امنیت و آرامش منطقه و جهان را به خطر انداخته است.
کد خبر : ۱۶۹۳۷۶
صراط:علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با میلوراد پوپواتس رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس کرواسی که عصر سه‌شنبه صورت گرفت، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان ایران و کرواسی برای گسترش همکار‌ی‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی اظهار داشت: ارتباطات پارلمانی می‌تواند در تسریع روند گسترش مناسبات فیمابین نقش موثری را ایفا کند.

وی در همین راستا افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تقویت و توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه میان مجالس ایران و کرواسی حمایت می‌کند.

بروجردی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: 1+5 باید به تعهدات خود بر اساس توافق ژنو عمل کند و از خود حسن نیت نشان دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه ایران تصریح کرد: ثمره این تحریم‌ها اتکا ایران به نیروهای بومی و متخصصان داخلی بود که سبب پیشرفت‌های فراوان کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی شده است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سوریه گفت: ما از ابتدا معتقد بودیم بحران سوریه راه‌حل سیاسی دارد، نه نظامی، اما آمریکا و متحدانش با حمایت از گروه‌های تروریستی سبب پیچیده‌تر شدن اوضاع شدند.

وی در همین راستا تأکید کرد: تقویت گروه‌های تروریستی امنیت و آرامش منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

میلوراد پوپواتس رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس کرواسی نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بیان داشت: همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف مورد استقبال مجلس و دولت کرواسی شده است.

منبع: فارس