۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
با آمدن روحانی وضعیت حقوق بشر در ایران بهتر نشده است

تکرار ادعای بان کی مون توسط یک آلمانی

موضوع وضعیت حقوق بشر در ایران به پارلمان آلمان کشیده خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۹۳۹۲
صراط: موضوع وضعیت حقوق بشر در ایران به پارلمان آلمان کشیده خواهد شد.

به گزارش دویچه وله، "کریستوف اشترسر" مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان "طوطی‌وار" ادعاهای بان کی مون را تکرار کرده و ادعا کرد که با وجود وعده‌هایی که حسن روحانی برای بهبود وضعیت حقوق بشر داده در این حوزه عملا تغییری حاصل نشده است.

مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان مدعی شد مذاکرات هسته‌ای به لحاظ سیاسی بر همه چیز سایه انداخته و به نظرمن این درست نیست.

مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان در ادامه همچنین ادعا کرد: به نطر من گفت‌وگو و مذاکره با ایران راه درستی است، زیرا آلترناتیو و راه‌های دیگر پرخطر است. درعین حال ما به شرکت‌های آلمانی که قصد دارند بدون در نظرگرفتن وضعیت حقوق بشر در ایران قرارداد ببندند و فعالیت کنند، نیز هشدار می‌دهیم.

اشترسر به دویچه‌وله گفت که او قرار است در اوایل ماه آوریل در "کمیسیون حقوق بشر و کمک‌های بشردوستانه" پارلمان درباره وضعیت حقوق بشر گزارش دهد و اگر کمسیون مزبور بپذیرد، موضوع وضعیت حقوق بشر در ایران به پارلمان آلمان کشیده خواهد شد.
 
بهاره دویس کارشناس مربوط به ایران در سازمان "عفو بین‌الملل" هم در مصاحبه با دویچه‌وله مدعی شد با وجود "برخی نکات مثبت در کارنامه دولت ایران" وضعیت حقوق بشر در این کشور تغییر چشمگیر و بنیادین نکرده است.

بهاره دویس ، نماینده عفو بین‌الملل ادعا کرد: اکنون زمان اولویت دادن به مسئله حقوق بشر در مذاکرات غرب با ایران فرا رسیده است.