۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶

انتقاد شدیداللحن نماینده کنگره از سیا

سناتور دیان فینستین، در طی سخنرانی علنی در جلسه کنگره به شدت از فعالیت جاسوسی سیا علیه سناتورهای کنگره انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۶۹۴۹۳
صراط: این نماینده از سال 2009 عضو کمیته اطلاعاتی سنا است و بنا به گفته وی، سازمان سیا به جاسوسی از شبکه کامپیوترهای این کمیته در کنگره اقدام کرده است.

دیان فینستین، نماینده کالیفرنیا در کنگره ایالات متحده اعلام کرده است که آژانس اطلاعات مرکزی این کشور از شبکه اختصاصی کنگره که از زمان دولت جورج بوش تشکیل شده است، جاسوسی کرده است.

کمیته اطلاعاتی سنا با هدف تحقیق در مورد اتهامات نیروهای این کشور در زمینه شکنجه و سوء استفاده در زمان بازداشت زندانیان تشکیل شده است.

این سناتور پس از بی پاسخ ماندن 2 نامه جداگانه وی از مقامات سیا که در آنها از سیا درخواست توضیح و عذر خواهی در این باره را کرده بود، این مسئله را به صورت علنی در سخنرانی خود در کنگره مطرح کرد و به شدت این سازمان را مورد انتقاد قرار داد.

وی که در صحن کنگره سخنرانی می‌کرد، گفت که وی تلاش بسیاری را برای حل این مسئله به روشی محترمانه کرده است، اما وی واقعا نگران نقض تفکیک قوا  توسط  سیا است که در قانون اساسی ایالات متحده تعیین شده است.

وی افزود، یکی از مأموران ارشد سیا با نام دیوید بوکلی این پرونده را به وزارت دادگستری ارسال کرده است و احتمالا در این پرونده مأموران سیا مجرم شناخته شوند.

رئیس سازمان سیا، جان برنان، هفته گذشته طی اظهار نظری این ادعا و اتهامات را رد کرده بود.
منبع: فارس