۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۷
ایران می‌تواند جایگاه دبییرکل سازمان ملل را به رسمیت نشناسد

سوال شریعتمداری از روحانی درباره اهانت بان‌کی‌مون

انتظار دارید دشمن با چه زبانی صریح‌تر از اتهامات اخیر دبیرکل سازمان ملل اعلام کند که خصومت با اسلام و انقلاب و نظام اسلامی ایران را در ماهیت خود نهادینه کرده است؟
کد خبر : ۱۶۹۵۵۴
صراط: حسین شریعتمداری در شماره امروز روزنامه کیهان نوشت: بان‌کی‌مون نیز مانند برخی دیگر از دبیران کل سابق و اسبق سازمان ملل متحد نشان داده است در اظهارنظر پیرامون مسائل بین‌المللی، از خود اختیاری ندارد و بدون اجازه آمریکا نه سخنی بر زبان می‌راند و نه قلمی بر کاغذ می‌چرخاند. از این زاویه، ادعای دیروز وی درباره نقض حقوق‌بشر در ایران،  ادعای تازه‌ای نیست. این ادعای بی‌پایه و اساس بارها از سوی دولتمردان آمریکایی و همتایان قبلی دبیرکل سازمان ملل متحد تکرار شده است. اما اظهارات اخیر بان‌کی‌مون حاوی نکته‌ای است که آن را از ادعاهای مشابه قبلی متمایز می‌کند. دبیرکل سازمان‌ ملل متحد می‌گوید «رئیس‌جمهور ایران نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند»! بان‌کی‌مون در این اظهارنظر به گونه‌ای سخن می‌گوید که انگار دکتر‌روحانی در وعده‌ها و تبلیغات انتخاباتی خود به آمریکا و متحدانش تعهدی سپرده است که از عهده انجام آن برنیامده! و اکنون دبیرکل سازمان ملل با یادآوری آن «وعده‌»‌ها، آقای دکتر روحانی را مورد بازخواست قرار داده و به محاکمه کشیده است که چرا به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکرده است؟! این بخش از اظهارنظر اخیر بان‌کی‌مون فقط زبان‌درازی نسبت به مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه رئیس‌جمهور محترم کشورمان را به قول و قرار قبلی! و سپردن تعهد به آمریکا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری متهم می‌کند! این دروغ بزرگ بان‌کی‌مون و تهمت ناروای دبیر کل بی‌سروپای سازمان ملل متحد به رئیس‌جمهور و ملت شریف ایران نابخشودنی‌تر از آن است که با محکوم کردن لفظی، این یا آن مسئول نظام برابری کرده و قابل جبران باشد. پاسخ‌هایی نظیر: «دخالت بی‌جای بان‌کی‌مون در امور داخلی کشورمان را محکوم می‌کنیم»! «دبیرکل سازمان‌ملل به جای اعتراض بی‌اساس خود به نقض حقوق بشر در ایران، بایستی به نقض آشکار حقوق بشر در آمریکا اعتراض کند»! «بان‌کی‌مون چرا در مقابل جنایات آمریکا  در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب سکوت کرده است»! و... اگرچه برخاسته از غیرت دینی و ملی مسئولان محترم کشورمان است و از این روی، لازم و ضروری است ولی نه فقط کافی نیست بلکه دور شدن از صورت مسئله و نادیده گرفتن موضوع اصلی است.
ادعای بان‌کی‌مون در محدوده بی‌پایه و اساس نقض‌حقوق‌بشر در ایران خلاصه نمی‌شود که پاسخ آن، تاکید بر رعایت حقوق‌بشر در کشورمان و اشاره به سکوت وی نسبت به نقض حقوق‌بشر در آمریکا و اروپا باشد، بلکه دبیرکل دست‌نشانده و بی‌شخصیت سازمان‌ملل‌متحد، رئیس‌جمهور محترم کشورمان را به تعهدات قبلی! و دادن وعده و وعیدهای پیش از انتخابات  به آمریکا و متحدانش متهم کرده است و این تهمت نابخشودنی را نمی‌توان  با لفاظی و تنها در قالب کلمات پاسخ داده و جبران کرد! واکنش در قبال تجاوز دشمن به حقوق ملت و تهمت ناروا به نظام اسلامی و رئیس‌جمهور و مردم آن بایستی از تناسب لازم با اقدام دشمن برخوردار باشد. در کلام‌خدا نیز تاکید شده است که اگر کسانی به شما تعدی کردند، آنان را به همان‌گونه مورد تعدی قرار دهید. یعنی پاسخ تعدی باید متناسب با آن باشد. نه اینکه، دبیر کل سازمان ملل برخلاف  وظیفه تعریف شده و قانونی خود، هویت اسلامی و انقلابی و سلامت انتخابات و شخصیت رئیس‌جمهور کشورمان را مخدوش اعلام کند و مسئولان ما تنها به ادای چند جمله در محکومیت وی بسنده کنند!... دراین‌باره اشاره به دو نکته ضروری است؛
1- با توجه به تهمت بزرگ و بی‌سابقه بان‌کی‌مون به رئیس‌جمهور و مردم شریف کشورمان، عذرخواهی رسمی وی از جمهوری اسلامی ایران کمترین و حداقل انتظاری است که باید از دبیرکل بی‌سروپای سازمان ملل‌متحد مطالبه کرد.
حضرت امام(ره) «رمزی کلارک» فرستاده ویژه جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا را با بی‌اعتنایی تحقیرکننده از آسمان ترکیه بازگرداندند و به توصیه‌های برخی از لیبرال‌مآب‌ها که این اقدام را بیرون از عرف شناخته شده دیپلماتیک ارزیابی می‌کردند، وقعی ننهادند. در جریان میکونوس نیز سفرای کشورهای اروپایی به نشانه اعتراض خاک کشورمان را ترک کرده بودند و هنگامی که برای بازگشت به ایران اعلام آمادگی کردند، حضرت آقا با اقتداری مثال‌زدنی به سفیر آلمان که ترغیب‌کننده اصلی سفرای اروپایی برای خروج از ایران بود، اجازه بازگشت همزمان ندادند و این اقدام ایشان  اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل را به دنبال داشت.
و اکنون، باید گفت؛ اهانت بان‌کی‌مون به نظام و ملت ایران به اندازه‌ای سنگین و غیرقابل توجیه است که اگر حاضر به عذرخواهی رسمی نباشد، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند و حق دارد، حضور وی در جایگاه دبیر کلی سازمان ملل متحد را به رسمیت نشناسد. گفتنی است چندماه قبل و در پی اهانت وقیحانه وندی شرمن به مردم ایران پیشنهاد کرده بودیم که تیم محترم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان حضور وی را در مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 نپذیرد. اگر این پیشنهاد که حق طبیعی و قانونی ایران بود به مرحله اجرا رسیده بود، بی‌تردید امروز شاهد اهانت‌های اخیر نبودیم.
صرفنظر از گروه اندک و کم‌شمار اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 که ننگ پاک نشدنی وطن‌فروشی و خیانت به  ملت را بر پیشانی خود دارند، توده‌های عظیم و چند ده میلیونی مردم ایران علی‌رغم سلیقه‌های سیاسی متفاوت و گاه متضادی که دارند، در مقابل تعدی و تجاوز بیگانگان به ایران اسلامی و یاوه‌سرایی آنان علیه تمامیت نظام و مسئولان و شخصیت‌های آن، یکپارچه‌ و غیرقابل نفوذ هستند و بدیهی است چه آنانی که به دکتر روحانی رأی داده‌اند و چه کسانی که نامزدهای دیگری را ترجیح داده بودند، آقای روحانی را رئیس‌جمهور ایران اسلامی می‌دانند و بی‌حرمتی دبیرکل سازمان ملل متحد که زبان آمریکا را به کام گرفته است برنمی‌تابند.
2- و اما، گلایه‌ای جدی و البته دوستانه از آقای دکتر روحانی و برخی از مدعیان حمایت از وی و شماری از دولتمردان نیز در میان است و آن خوشبینی غیرقابل توجیه آنان نسبت به آمریکا و مقامات آمریکایی است. یعنی خوشبینی نسبت به دشمن کینه‌توزی که آشکارا اعلام می‌کند براندازی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک هدف استراتژیک  در دستور کار خود دارد و از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، حتی یک مقطع کوتاه زمانی را نمی‌توان آدرس داد که از همه توان خود برای مقابله با ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم استفاده نکرده و به صراحت بر این کینه‌توزی تاکید نورزیده باشد، از اظهارنظر واین برگر وزیردفاع - بخوانید جنگ - آمریکا که بعد از حمله به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج‌فارس و اهدای نشان لیاقت و شجاعت به فرمانده ناو وینسنس، گفته بود ایران به عنوان یک ملت باید از میان برداشته شود! تا جدیدترین و تازه‌ترین نمونه‌های این خصومت نهادینه که همگان در جریان مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 شاهد بوده‌اند، از جمله اهانت وندی شرمن که «فریبکاری» را بخشی از DNA مردم ایران دانسته بود! و رجزخوانی‌های دون‌کیشوت‌مآبانه اوباما درباره گزینه نظامی روی میز! و ادامه تحریم‌ها تا تغییر رفتار و سپس تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران، و... که حتی فهرست آن نیز به درازا می‌کشد و مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد بود.
اظهارات وقیحانه و تهمت‌ بزرگ بان‌کی‌مون به رئیس‌جمهور کشورمان که به آن اشاره شد، نباید برای جناب روحانی و دولتمردان ایشان کمترین تردیدی باقی گذاشته باشد که روی دیوار آمریکا و متحدانش نمی‌توان یادگاری نوشت، این واقعیت بدیهی‌تر از آن است که در پشت لبخندهای سالوسانه مقامات آمریکایی پنهان شدنی باشد. جناب روحانی سال‌ها در جایگاه و مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی حضور داشته و بعید است از این فرمول شناخته شده در سیاست خارجی بی‌خبر باشند که در دنیای امروز، سهم هر کس را به میزان قدرتی که دارد و اقتداری که به عرصه می‌آورد، می‌دهند و نه متناسب با چانه‌زنی‌های به غلط تعریف شده در پشت میز مذاکرات.
 و بالاخره باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ انتظار دارید دشمن با چه زبانی صریح‌تر از اتهامات اخیر دبیرکل سازمان ملل و یا اظهارات کینه‌توزانه و پی‌در‌پی مقامات آمریکایی اعلام کند که دشمنی و خصومت با اسلام و انقلاب و نظام اسلامی ایران را در ماهیت خود نهادینه کرده است؟ تا حضرتعالی و برخی از دولتمردان محترم کابینه شما به این فرمول غیرقابل خدشه و بارها در عرصه عمل به اثبات رسیده امام‌راحل(ره) و خلف حاضر ایشان باز گردید که «آمریکا شیطان بزرگ است» و
 «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید».

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۸۵
۳۲
با اینکه سازمان ملل بازیچه دست غربه ولی خدا وکیلی وضعیت دانشگاهها وفیلترینگ اینترنت و سرعت پایین کاربران و...............همه نشانه های .................
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ای خدا مگه فحش و تهمت بود که ..........شد؟
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن خان
فیلترینگ اینترنت یعنی فحش دیگه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شریعتمداری بهتره به جای روزنامه نگاری یه دوره کلاس بصیرت افزایی واسه بان کی مون بگذاره ! مسلما جواب میده !
واسه ما انحرافی ها که خیلی جواب داد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین دمت گرم که با این قلمت حرف حق میزنی و الحق که سردار قلم هستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دانکی مون مترسک آمریکاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین مچکریممممم .
روستازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
اقای شریعتمداری .دردولت مورد حمایت شما وامثال شما 100 میلیارد دلار این کشور گم شده؟!! (حیدر پور عضو کمسیون امنیت ملی مجلس)نگران نیستید؟! شرمنده چطور وخجالت نمی کشید؟!! چه جوابی برای ملت دارید؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فیلترینگ اینترنت؟ عمو دیگه ما گلابی نیستیم که الان کی هست که فیلترشکن نداشته باشه؟ بس کنید دیگه حتی راضی نیستید به اسم هم فیلتر باشه!!
ملک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۸۰
۹۷
اینبار حق با شریعتمداری است.
دیگر شورش را غربی ها در آوردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل مردم زده بانی مون
ما منتظریم زندانیان سیاسی آزاد شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حق با مردمی است که به روحانی رای دادند
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
ملک جان
حکایت حاجی حکایت "کلمه الحق یردها عن الباطل"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
24 خردادملت به این وعدی آقای روحانی رای داد وباید هم تذکر داده می شد درود بر بان کی مون
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر شريعتمداري چيزي را ميگويد پس يقينا حق نيست.
ملک
|
Iran (Islamic Republic of)
به بانکی چه ربطی داره دخالت میکنه،موسوی و کروبی اندازه خاتمی هم اگه عقل داشتن و باهوش بودن الان راست راست می چرخیدن شایدم جای روحانی رئیس جمهور بودن،هرچند الانم براشون بد نشده و در دورانی که باید می رفتن کهریزک خانه سالمندان با خدم و هشم اینور و اونور حال می کنن.یکی نیست بیاد مارو حصر کنه راحت شیم ...
و اما چرا در مورد سربازای ایرانی که اسیرن تو پاکستان این کره ای بدبو اظهار نظر نمی کنه؟اونجا حقوق بشر کشکه و باید یک میلیون امضاء جمع بشه تا آیا بخوان یا نخوان یک غلطی بکنن؟!
سیاست یک بام و دوهوا یعنی چی؟!
من به روحانی رای دادم و براش تو محله خودمون ستاد زدم ولی دلیلی نداره تو کار قوه قضاییه و نظام به خاطر رأیم دخالت کنم و کشورو بی اندازم تو دست انداز و بهانه بدم دست اجنبی که مارو بیشتر تحریم کنن
88 به رضایی رای دادم و از تو خیابون ریختن یک عده ناراضی بودم چون آخرش ختم شد به اینکه از نتانیاهو تا فرماندار و دست نشانده ملکه در استرالیا مثل آب خوردن تو امور داخلی ما دخالت می کردن و مارو محکوم به نقض حقوق بشر می کردن(!) خدایی باحال نیست! دو رژیم در پیت اشغال گر و قاتل می گفتن ایران حقوق بشر نداره!!!خخخخخخخخ
شما تو خونه مشکل خانوادگی پیدا می کنید میرید در همه خونه های محله رو می زنید و ملتو میارید وسط دعواتون رو گل قالی!
بابا بس کنید...
سیاست که دعوای پرسپولیس استقلال نیست که همه چیزو تعصبی می کنید.دولت مردان خودشون می دونن چیکار کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همیشه و همیشه حق با آقای شریعتمداری میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همیشه حق با شریعتمداریه نه اینبار!!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۵۹
۲۵
ایکاش نظرات تیترهایی که راجع به حاجی وآملی لاریجانی وعلامه وجنتی ونقدی هستن مثل تیترهای خاتمی وهاشمی منتشر میشد
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
ایکاش...........................وخیلی حرفای دیگه!!!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه ممكنه بچه ها احترام اين بزرگان را نگه نداشته باشند و پيشگيري بهتر از درمانه! صراط ميگه ها من نميگم... من ميگم به حكم عدالت بايد همه منتشر بشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۶۱
۴۲
یکی از وعده های آقای روحانی که همه می دانند ، آزادی زندانیان سیاسی بود که هنوز محقق نشده است بانی مون درست می گوید مگر به غیر از این است
آقای روجانی نیز این را می داند و از طرف تندروها تحت فشار است لیکن مردم منتظرند روحانی به وعدهایش عمل کند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اینا بخوره ......... ایشون به وعده 4 برابر کردن سرعت اینترنت کم سرعت هم عمل نکرد که هیچ دیگه تا اطلاع ثانوی از اینترنت30K/bs (به قول خودشون 256 خبری نیست. باز صدرحمت به احمدی نژاد که خودش باعث شکست خودش نشد و چوب جلیلی ... رو خورد اما این آقا تاحالا حمایت کاربران اینترنت و بخش زیادی از انصراف دهندگان کاملا" اختیاری از یارانه رو از دست داد و باید در سال 96 منتظر یه شکست کوبنده باشه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ای صراط مزدور بدبخت و سانسورچی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تورم کاهش داشته -اینترنت بهتر شده-باند اختلاس گران از هم پاشیده-وآزادی نسبی برقرار شده -روحانی عزیز مچچچچچچچچکریییییییییییییییم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن جان فعلا تا سال 96 اب بریز اونجات که میسوزه .منو ببخش که اینو گفتم ولی چون میدونم خیلی به دکتر احمدی نژاد علاقه داری از ادبیات ایشون استفاده کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شاه هم تحت فشار كارتر بود كه زندانيان سياسي رو آزاد كن و بعد كه آزاد كرد انقلاب شد! هيچ عاقلي نبايد زنداني هاي سياسي رو آزاد كنه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
علی آقا من طرفدار این یارو نیستم ولی چون حرف حق رو زدم تو آتیش نشونی لازم شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۵۳
۳۹
حاجی
ک.......
تندروی بی سواد
نه تنها بانی مون به مردم ایران توهین نکرده بلکه حرف دل مردمی را زده که همگی در 24 خرداد 92 یک پارچه به او رای دادند و خواستار تغییر در سیاستهای غلط گذشته بوده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین
نمی دانم مردم دیگه چه جوری باید بگن امثال شریعمتداری ...... را نمی خواهند
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس7:32
هرچند از اون 7کاندیدای دیگه خصوصا" جلیلی چندشم میشه اما کجا مردم یک پارچه گفتن روحانی؟!!!
روحانی مچکریم
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل اینکه خیلی خودتو بزرگ میبینی.نه امثال شما مگسان گرد شیرینی هستند
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم به همه زبون دارن ميگن فقط گوش شنواش نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
غیرت ملیتون شده عین قاجارهای بست نشین پشت سفارت انگلیس.
رضا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۶۰
۵۲
درود بر موسوی
درود بر کروبی
درود بر هاشمی
درود بر خاتمی
درود بر همه زندانیان سیاسی
درود بر روحانی که مردم منتظرند او به همه وعده های انتخاباتی اش عمل کند و همه در بندان سیاسی و عقیدتی را آزاد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و درود بر نوری زاد آزاده دروان ما
آقای روحانی مرد باش و به وعده هایت عمل کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر همه اسیرانی که روحانی وعده داده همه آنها را آزاد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر فتنه .درود بر وطن فروش مزدور بیگانه .درود بر وادادگی به اسم دیپلماسی .درودبر بزک کردن تسلیم با نام تعامل.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر سازمان آب!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۱۰
۳۲
بان کی مون و شریعتمداری هر دو نا... هستند.
راشن
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۴۴
۳۲
مرگ بر روسیه
محسن
|
-
مرگ بر روسیه
مرگ بر عربستان یهودی
مرگ بر آمریکا
مرگ بر حماس
مرگ بر اسراییل
ناشناس
|
-
مرگ بر کل جهان هستی ! راحت شدی !
ناشناس
|
-
درود بر اكراين انقلابي و سرافراز
محسن
|
-
اکراین انقلابی؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
-
درود بر سرزمین آمریکا
سرزمین طلایی رسیدن به آرزوها
سرزمین خلق فرصتها
فارغ از رنگ و عقیده و مذهبی
ناشناس
|
-
درود بر کریـــمـــه .
متوسلیان
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۵
۲۵
ملت ایران! "هرچی فریاد دارید بر سر امریکا بکشید"
با داخل کاری نداشته باشید!
محسن
|
-
هر مشکلی در عرصه بین المللی هست تقصیر رژیم صهیونیستی ودر داخل تقصیر جریان موهومی و من در آوردی انحرافی
ناشناس
|
-
ملت ايران فقط فرياد بكشيد هم سر داخل هم خارج
احسان
|
Canada
|
۰۸:۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۴۳
۳۰
آقای شریعتمداری زیر پرچم کی سینه میزنی؟
با همه دشمن بودی . من که یادم نمیاد به دولت یک رئیس جمهور کمک کرده باشه
این آقا بهتر خودشون رو در معرض رای مردم بگذاره
محسن
|
Canada
یعنی تو نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخ میخای کار دست صراط بدی آقا احسان رشتی؟؟؟؟
امير ط
|
Canada
آراي ايشون بالاست ميترسن روساي جمهوري شرمنده بشن كه اگه ما رئيس جمهوريم پس ايشون با ايييييييييييييييييييييييييييييين همه راي چين؟!
سرآبادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۶
۲۸
وعده های سیاسی دکتر روحانی هنوز عملی نشده است و میلیونها مردمی که پای صندوق رای حاظر شدند همچنان امید دارند او به قولهایش عمل کند و سران و همه سبز اندیشان آزاده در بند را آزاد کند
خداوند نیز سفارش کرده که ای مردم به قولهایتان عمل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بشی تا محقق بشه !
ریس شما صرفا سخنران خوبی است صرفا ژنرال است
روحانی مچکریم
|
Iran (Islamic Republic of)
شما همون گروههای فشار هستید که به قانون پایبند نیستید.روحانی باید در چاچوب قانون عمل کن.شاید امثال تو فکر نکرده رای داده باشید ولی خیلی از مردم بابت رفع مشکلات اقتصادی رای دادن نه بچه بهزی های مورد درخواست امثال تو
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
راي من به آقاي روحاني در گرو آزادي اين بندگان خدا نبود. آقاي روحاني از بابت من ناراحت نباشيد من فقط از شما انتظار آزادي كساني رو دارم كه بيگناه دربند هستند حالا چه سبز و چه هر رنگي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما هم منتظر معجزه اقتصادی100روزه بودیم.100روز گذشت فاجعه محقق شد.شما هم باشید تا صبح دولتتان بدمد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو اولین نفری نیستی که یه حقوقدان با کلمات سرش رو گرم کرده اخریش هم نخواهی بود.
سربازسبز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۲
۹
انچه بر ديگران ميپسندي بر خود بپسند و آنچه بر ديگران نميپسندي بر خود نيز نپسند.آيا مقامات ايران با يهوديان مخالف صهيونيست در آمريكا ملاقات نكردند!! باانكه دولت آمريكا واسراييل مخالف شديد اين ملاقات بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داره ! یانکی مون در امور داخلی ایران مداخله کرده است نه ملاقات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یهودیان امریکا هم براندازی کرده بودند؟تازه اونهم با هماهنگی بود .
majid r
|
Japan
|
۰۹:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۶
۸
شاید روحانی حرفهای بان کی مون را قبول دارد.
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۱۷
۲۰
معلوم نیست شاید این آ قای روحانی دستای پشت پرده ایی داشته باشه و به بعضیا از جمله بانکی مون وعده هایی داده
آقای روحانی خیلی به مردم این کشور با حرفاش واعمالش توهین کرده.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۱۶
۱۳
صراط جان یه تیتر خوب واست پیدا کردم. تا حالا دقت کردین که در سریال یوسف پیامبر کاهنان معبد آمون کلید روحانی رو در دست دارن؟؟؟خخخخخخخخخخخخخ
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۷
۱۰
مرده و قولش
روحانی ما منتظریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما منتظر محاکمه هستیم هیچ جا نمیریم اینجا نشستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باش تا زیر پات علف سبز شه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ه ه ه هه هههه هه ه ه ه ه ه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۴
۳
درود بر کسانی که خون دادن و نامردی و نامردمی ندیدند ،
خدا لعنت کند کسانی را خوی نوکری و بردگی در وجودشان موج می زند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
کسایی که رفتن و جون دادن به خدا واسه بهشت نبوده
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۱۶
۲۴
جناب شریعتمداری
ضمن تشکر از روشنگری جنابعالی ، با این وضعیتی که در دولتمردان و علی الخصوص وزیر امور خارجه دیده می شود حتماً قبلاً قولی داده بودند که حالا اعتراض نمی کنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۱
۱۴
جناب شریعتمداری از شما بعنوان پیر مطبوعات بعید است که ندانید دبیرکل براساس منشور حقوق بشر سازمان ملل درمورد کشورها اظهار نظر میکند و بعید است از این منشور بیاطلاع باشید مثلا براساس این منشور
هرانسانی(زن یا مرد) درانتخاب دین شغل محل زندگی ازدواج و ...ازاد است
خب ازنظر ما این موارد خلاف اسلام است کسی نمی تواند از اسلام خارج شود چون مرتد می شود و اعدام
کسی نمی تواند هرشغلی خواست بگیرد مثلا مشروب فروشی
مسلمان نمی تواند با غیر مسلمان ازدواج کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت اینه که تو بان کیمون پیغمبرته ومنشور حقوق بشری که زاده مغز یه عده جهان خوار برای بازی دادن ملتهاست ونمونه عملیش رو تو گوانتانامو وابوغریب به بشریت نشون دادند کتاب اسمانیت؟حقوق بشری که اجازه توهین به مقدسات رو میده ولی تحقیق در مورد هولوکاست توش ممنوعه.بابا تو دیگه کی هستی.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۱
۱۶
دبیر کل براساس این منشور اظهار نظر میکند
متن اعلامیه جهانی حقوق بشر
مقدمه

از آنجا که بازشناسی حرمت ذاتی آدمی و حقوق برابر و سلب ناپذیر تمامی اعضای خانواده ی بشری بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان است،

از آنجا که بی اعتنایی و تحقیر حقوق انسان به انجام کارهای وحشیانه انجامیده به طوری که وجدان آدمی را در رنج افکنده است، و [از آنجا که] پدید آمدن جهانی که در آن تمامی ابناء بشر از آزادی بیان و عقیده برخوردار باشند و به رهایی از هراس و نیازمندی رسند، به مثابه عالیترین آرزوی همگی انسانها اعلام شده است،

از آنجا که بایسته است تا آدمی، به عنوان آخرین راهکار، ناگزیر از شوریدن علیه بیدادگری و ستمکاری نباشد، به پاسداری حقوق بشر از راه حاکمیت قانون همت گمارد،

از آنجا که بایسته است تا روابط دوستانه بین ملتها گسترش یابد،

از آنجا که مردمان «ملل متحد» در «منشور»، ایمان خود به اساسی ترین حقوق انسانها، در حرمت و ارزش نهادن به شخص انسان را نشان داده و در حقوق برابر زن و مرد هم پیمان شده اند و مصمم به ارتقای توسعه اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی در فضای آزادترند،

از آنجا که «ممالک عضو»، در همیاری با «ملل متحد»، خود را متعهد به دستیابی به سطح بالاتری از حرمت جهانی برای حقوق بشر و آزادی های زیربنایی و دیده بانی آن کرده اند،

از آنجا که فهم مشترک از چنین حقوق و آزادیها از اهم امور برای درک کامل چنین تعهدی است،

بنابراین، هم اکنون،

«مجمع عمومی»،

این «اعلامیه جهانی حقوق بشر» را به عنوان یک استانده ی مشترک و دستاورد تمامی ملل و ممالک اعلان میکند تا هر انسان و هر عضو جامعه با به خاطرسپاری این «اعلامیه»، به جد در راه یادگیری و آموزش آن در جهت ارتقای حرمت برای چنین حقوق و آزادیهایی بکوشد و برای اقدامهای پیشبرنده در سطح ملی و بین‌المللی تلاش کند تا [همواره] بازشناسی مؤثر و دیده بانی جهانی [این حقوق ] را چه در میان مردمان «ممالک عضو» و چه در میان مردمان قلمروهای زیر فرمان آنها [تحصیل و] تأمین نماید.

ماده ی ۱

تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

ماده ی ۲

همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده ی دیگری، خاستگاه اجتماعی و ملی، [وضعیت] دارایی، [محل] تولد یا در هر جایگاهی که باشند، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه»اند. به علاوه، میان انسانها بر اساس جایگاه سیاسی، قلمروقضایی و وضعیت بین‌المللی مملکت یا سرزمینی که فرد به آن متعلق است، فارغ از اینکه سرزمین وی مستقل، تحت قیمومت، غیرخودمختار یا تحت هرگونه محدودیت در حق حاکمیت خود باشد، هیچ تمایزی وجود ندارد.

ماده ی ۳

هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

ماده ی ۴

هیچ احدی نباید در بردگی یا بندگی نگاه داشته شود: بردگی و داد و ستد بردگان از هر نوع و به هر شکلی باید باز داشته شده و ممنوع شود.

ماده ی ۵

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

ماده ی ۶

هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

ماده ی ۷

همه در برابر قانون برابرند و همگان سزاوار آن اند تا بدون هیچ تبعیضی به طور برابر در پناه قانون باشند. همه انسانها محق به پاسداری و حمایت در برابر هرگونه تبعیض که ناقض این «اعلامیه» است. همه باید در برابر هر گونه عمل تحریک آمیزی که منجر به چنین تبعیضاتی شود، حفظ شوند.

ماده ی ۸

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذی‌صلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.

ماده ی ۹

هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.

ماده ی ۱۰

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

ماده ی ۱۱

۱. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.

۲. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین‌المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمیبایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.

ماده ی ۱۲

هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله [و مزاحمت] خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.

ماده ی ۱۳

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی [حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر] و اقامت در [در هر نقطه ای] درون مرزهای مملکت است. ۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.

ماده ی ۱۴

۱. هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.

۲. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.

ماده ی ۱۵

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.

۲. هیچ احدی را نمی بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود.

ماده ی ۱۶

۱. مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند. همه سزاوار و محق به داشتن حقوقی برابر در زمان عقد زناشویی، در طول زمان زندگی مشترک و هنگام فسخ آن هستند.

۲. عقد ازدواج نمیبایست صورت بندد مگر تنها با آزادی و رضایت کامل همسران که خواهان ازدواجند.

۳. خانواده یک واحد گروهی طبیعی و زیربنایی برای جامعه است و سزاوار است تا به وسیله ی جامعه و «حکومت» نگاهداری شود.

ماده ی ۱۷

۱. هر انسانی به تنهایی یا با شراکت با دیگران حق مالکیت دارد.

۲. هیچ کس را نمی بایست خودسرانه از حق مالکیت خویش محروم کرد.

ماده ی ۱۸

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی [و آشکار] کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

ماده ی ۱۹

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

ماده ی ۲۰

۱. هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت آمیز است.

۲. هیچ کس نمی بایست مجبور به شرکت در هیچ انجمنی شود.

ماده ی ۲۱

۱. هر شخصی حق دارد که در مدیریت دولت کشور خود، مستقیماً یا به واسطه انتخاب آزادانه نمایندگانی شرکت جوید.

۲. هر شخصی حق دسترسی برابر به خدمات عمومی در کشور خویش را دارد.

۳. اراده ی مردم میبایست اساس حاکمیت دولت باشد؛ چنین اراده ای می بایست در انتخاباتی حقیقی و ادواری اعمال گردد که مطابق حق رأی عمومی باشد که حقی جهانی و برابر برای همه است. رأی گیری از افراد می بایست به صورت مخفی یا به طریقه ای مشابه بر‌گزار شود که آزادی رأی را تأمین کند.

ماده ی ۲۲

هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از راه کوشش در سطح ملی و همیاری بین‌المللی با سازماندهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادانه ی شخصیت خویش، به دست آورد.

ماده ی ۲۳

۱. هر انسانی حق دارد که صاحب شغل بوده و آزادانه شغل خویش را انتخاب کند، شرایط کاری منصفانه مورد رضایت خویش را دارا باشد و سزاوار حمایت در برابر بیکاری است.

۲. هر انسانی سزاوار است تا بدون رواداشت هیچ تبعیضی برای کار برابر، مزد برابر دریافت نماید.

۳. هر کسی که کار می کند سزاوار دریافت پاداشی منصفانه و مطلوب برای تأمین خویش و خانواده ی خویش موافق با حیثیت و کرامت انسانی بوده و نیز میبایست در صورت نیاز از پشتیبانی های اجتماعی تکمیلی برخوردار گردد.

۴. هر شخصی حق دارد که برای حفاظت از منافع خود اتحادیه صنفی تشکیل دهد و یا به اتحادیه های صنفی بپیوندد.

ماده ی ۲۴

هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی های دوره ای همراه با حقوق است.

ماده ی ۲۵

۱. هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در زمان های بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد.

۲. دوره ی مادری و دوره ی کودکی سزاوار توجه و مراقبت ویژه است. همه ی کودکان، اعم از آن که با پیوند زناشویی یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا بیایند، می بایست از حمایت اجتماعی یکسان برخوردار شوند.

ماده ی ۲۶

۱. آموزش و پرورش حق همگان است. آموزش و پرورش میبایست، دست کم در دروه های ابتدایی و پایه، رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش ابتدایی می بایست اجباری باشد. آموزش فنی و حرفه ای نیز می بایست قابل دسترس برای همه مردم بوده و دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر پایه شایستگی های فردی صورت پذیرد.

۲. آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبه ی شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری [تسامح] و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند.

۳. پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود برتری دارند.

ماده ی ۲۷

۱. هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع خویش همکاری کند، از گونه های مختلف هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.

۲. هر شخصی به عنوان آفرینشگر، حق حفاظت از منافع مادی و معنوی حاصل از تولیدات علمی، ادبی یا هنری خویش را داراست.

ماده ی ۲۸

هر شخصی سزاوار نظمی اجتماعی و بین‌المللی است که در آن حقوق و آزادیهای مطرح در این «اعلامیه» به تمامی تأمین و اجرائی گردد.

ماده ی ۲۹

۱. هر فردی در برابر جامعه اش که تنها در آن رشد آزادانه و همه جانبه ی او میسر می گردد، مسئول است.

۲. در تحقق آزادی و حقوق فردی، هر کس می بایست تنها زیر محدودیت هایی قرار گیرد که به واسطه ی قانون فقط به قصد امنیت در جهت بازشناسی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران وضع شده است تا اینکه پیش شرط های عادلانه ی اخلاقی، نظم عمومی و رفاه همگانی در یک جامعه مردمسالار تأمین گردد.

۳. این حقوق و آزادی ها شایسته نیست تا در هیچ موردی خلاف با هدف ها و اصول «ملل متحد» اعمال شوند.

ماده ی ۳۰

در این «اعلامیه» هیچ چیز نباید به گونه ای برداشت شود که برای هیچ «حکومت»، گروه یا فردی متضمن حقی برای انجام عملی به قصد از میان بردن حقوق و آزادی های مندرج در این «اعلامیه» باشد[۳].
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا راستی اینا که گفتی جزو حقوق مایه ..
پس تا حالا سر ما کلاه رفته .................
چیکار کنیم چطور حقمان را بگیریم .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونوقت این حقوق که تو فلسطین وحتی در زندانهای خود امریکا (ابو غریب وگوانتانامو وزندانهای مخفی اروپا که بیخیال)نقض میشه بان کیمون چه غلطی میکنه؟مرگ خوبه برای همسایه؟
فرامرز
|
United States of America
|
۱۱:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۴۱
۲۸
مگه آدم قحطیه که روحانی وقتشو تلف کنه واسه جواب دادن به حاج حسین که سؤالاش تمومی نداره و به هیچ صراطی مستقیم نمی شه و با هیچ جوابی هم قانع نمی شه، مگه در راستای تفکر عهد بوقی مزخرف خودش باشه.
ناشناس
|
United States of America
عمرا" نمی توانند جواب سوالات منطقی حاج حسین را بدهند و حاج حسین همه شون رو کیش و مات کرده است.
کمیل آنتی صهیون
|
United States of America
نه داداش روحانی واسش مهم نیست که به این مملکت توهین میشه چطور سیع جواب مخالفای توافق نامه ژنوچای رو داد و اونهارو بی سواد خوند ولی اینجا زبون نداره!
ناشناس
|
United States of America
از این نظر نگران نباش .دولت پاسخگو وقتش رو برای جواب دادن به احد الناسی تلف نمیکنه.تا وقتی لقب وبرچسب زدن وفرستادن به شورای عالی امنیت ملی ودادگاه مطبوعات هست ادم چرا خودش رو با روشن کردن اذهان مردم خسته کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۱
۲
درود بر علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۱
۴
فرامرزحرف آخر راتوزدي دمت گرم
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۳
۳
حاج حسین همیشه توهم دشمن داره
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۵
۴
علی اقا ! نگو منشور حقوق بشر بگو چماق برای کوبیدن تو سر مردم مظلوم جهان اشغال فلسطین چزء‌حقوق صهیونست هاست , گشتار مردم ویتنام چی قتل عام مردم افغانستان و پاکستان و عراق و بحرین و سوریه و هزاران جنایات دیگه جزء منشور حقوق بشره که متولی اش آمریکا است کسی که در این روزگار دم از حقوق بشر میزنه خودشه منگول فرض کرده این منشور حقوق بشر را باید بندازی گردن بوفالو های صحرای افریقا
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۴
۴
وادادگی دولت هوشنگ فریدون تمامی نداره
کوروش گاری چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۶
۱
هروز بدتر ازدیروز
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
۳
۵
دوستان هرکشوری عضو ملل متحد می شود لاجرم این منشور را قبول میکندو دبیرکل براساس این منشور نظر خود را میگوید نه قوانین داخلی کشورها حال خود قضاوت کنید:
1- ایا حصر موسوی و کروبی نقض مواد 9 -10 و 11 این منشور نیست؟
2-ایا عدم اجازه به زنان -اهل سنت-و اقلیت های دینی برای کاندیداتوری در ریاست جمهوری نقض ماده 21 نیست؟
3-ایا برخورد با دروایش گنابادی و بهایی ها(خودمن شخصا با عقاید انان مخالفم)نقض ماده ی 18 نیست؟
4-آیا پول گرفتن از دانش اموزان و سهمیه های دانشگاه نقض ماده ی 26 نیست؟
5-آیا وضع معیشتی امروز بسیاری ازمردم ایران نقض آشکار ماده ی 25 نیست؟
6-آیا جلوگیری از تشکیل انجمن های صنفی و سندیکا های کارگری نقض بند 4 ماده 23 نیست؟
البته در تناقض غربیها و دبیرکل سازمان ملل در برخورد دوگانه با وضع حقوق بشر درایران درمقایسه با وضع اسفناک کشورهایی مانند عربستان و ... شکی نیست ولی این دلیل نمی شود که از نقض حقوق مردم خودمان چشم پوشی کنیم