۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴

راز محبوبیت شهید چمران نزد امام (ره)

فرمانده سپاه بوشهر ‌‌‌گفت: در ‌عملیاتی شهید چمر‌ان می‌بیند زیر پای گردان پر از گل‌های شقایق است و به همین خاطر آن دشت را دور می‌زنند، وقتی ‌امام مطلع می‌شوند ‌می‌گوید من چمران را دوست داشتم ولی الان بیشتر دوست دارم.
کد خبر : ۱۶۹۶۳۰
صراط: فتح‌الله جمیری ظهر امروز در دیدار 40 نفر از هنرمندان بسیجی و برجسته کشور در بوشهر اظهار داشت: بالاترین و موثرترین کارهایی که می‌توان انجام داد کار فرهنگی است.

جمیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی دارند، افزود:  نقش هنرمندان در تحقق اهداف فرهنگی انکار ناپذیر است و اگر  تعامل خوب و مناسب با هنرمندان نداشته باشیم در کارها موفق نخواهیم شد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تشریح نقاط قوت و ضعف در حوزه فرهنگی، ایجاد باور ما می‌توانیم و فرهنگ جهاد و شهادت طلب را مهم‌ترین نقاط قوت حوزه فرهنگی در کنار اتحاد و انسجام ملی برشمرد و تکیه بر این نقاط قوت را زمینه‌ساز موفقیت در کارهای فرهنگی برشمرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر غفلت از روحیه جهاد،  ایثار و تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن و عدم توجه کافی به سبک زندگی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است را از نقاط ضعف حوزه فرهنگی نام برد و ادامه داد: ناتوانی در پرداختن به مسائل فرهنگی با آسیب‌های زیاد در مسائل  دیگر مانند قانون گریزی در جامعه، فقدان روحیه و وجدان کاری خواهد شد.

جمیری ناتوانی در تبلیغ ایثار و شهدات و عدن تعریف جایگاه زن در خانواده را از دیگر مسائل و ضعف‌های حوزه فرهنگی دانست و گفت: انتقال روحیه ایثار و شهادت و تبلیغ ارزش‌ها بهترین هدف در کارهای فرهنگی می‌تواند باشد.

وی با بیان خاطره‌ای از یکی از عملیات‌های دکتر چمران گفت: در یکی از عملیات‌های نامنظم شبی مهتابی وقتی دکتر چمران با همرزمانش در شب در حال طی مسیر برای شبیخون زدن به متجاوزین بعثی بودند، ایشان یک لحظه می‌ایستد و به همراهانشان می‌گوید به زیر پاهای خود بنگرید و می‌بینند زیر پای آنان پر از گل‌های شقایق است و به همین خاطر آن دشت را دور می‌زنند و اقدام به عملیات می‌کنند در حالی که یاران ایشان می‌گفتند بعد از عملیات عراقی‌ها آنجا را با تیربار و خمپاره شخم خواهند زد ولی دکتر چمران گفتند ما آنها را زیر پا له نخواهیم کرد و وقتی جریان به استحضار امام می‌رسانند امام می‌گوید من چمران را دوست داشتم  ولی الان بیشتر دوست دارم.

جمیری در ادامه گفت: آمادگی و خیزش که در جهان کنونی شاهد آن هستیم بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و اسلام است و باید از این فرصت گرانبها حداکثر بهره را ببریم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) سعی دشمن در تفرقه افکنی، ابهام آفرینی و ترویج بی اخلاقی و بی عفتی با تبلیغات رسانه‌ای گسترده را از مهم‌ترین خطرات موجود برشمرد و گفت: شما هنرمندان می‌توانید دغدغه‌های رهبر انقلاب را برطرف کنید.

جمیری تاکید و توجه بر ارتقا عزت نفس و خودباوری در آثار هنری و فرهنگی را زمینه‌ساز پیشرفت و عزت و سربلندی کشور در سطح بین‌المللی برشمرد و گفت: پرداختن به این موضوعات جامعه را بی‌هویتی و خودباختگی فرهنگی ایمن می‌کند.

آشنایی با رزم دریای و بیان خاطرات از رزم دریایی در دوران دافع مقدس و کلیپ‌های رزمندگان بوشهر در ناو تیپ امیرالمومنین در نبرد با متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس و اطلاع از توانمندهای ایران در دریا و مقابله با بیگانگان حاظر در منطقه از دیگر برنامه دیدار هنرمندان با فرمانده سپاه بود.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم