۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲

آیا در آمریکا هم می‌توان با ساختارشکنان ملاقات کرد؟

عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت:‌ معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری باید علیه دیدار مخفیانه اشتون با یک محکوم امنیتی در ایران، اقدام به جمع‌آوری مدرک، تهیه دادخواست و مطالبه ضرر و زیان به‌ اتهام تشویش اذهان عمومی کند.
کد خبر : ۱۶۹۶۳۵
صراط: میرهادی قره‌سید نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با موضوع ملاقات مخفیانه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا با محکوم فتنه در خلال سفر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ رفتارهای دیپلماتیک چارچوبی دارد که در منشور ملل متحد، اساسنامه دیوان دادگستری بین‌المللی و کنوانسیون‌های حقوقی مطرح شده است.

وی رفتار خلاف قواعد بین‌المللی یک هیئت دیپلماتیک را دارای تبعات حقوقی عنوان کرد و افزود: با توجه به نقض قواعد حقوقی در رفتار هیئت اروپایی در تهران، می‌بایست از جنبه‌های حقوقی و کیفری در قبال آن واکنش نشان داد.

قره‌سید به سخنان مداخله‌جویانه بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره امور داخلی کشورمان اشاره کرد و گفت: این سخنان،‌ نقض اصل طلایی عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست به‌جای وعظ، ارشاد و نصیحت،‌ به فکر اعتبار خود باشد و مطابق منشور ملل متحد حرکت کرده تا موجب خدشه‌دار شدن جایگاه خویش در میان ملت‌ها نشود.

عضو کمیسیون قضائی مجلس در پاسخ به این سؤال که ایران دقیقاً چه واکنشی می‌تواند به ملاقات‌های خارج از ضابطه کاترین اشتون در ایران داشته باشد، گفت: آیا وزیر امور خارجه ایران می‌تواند در خاک آمریکا با هر فرد آمریکایی که نرم‌های آن جامعه را به‌هم زده است،‌ ملاقات داشته باشد؟

نماینده مردم تبریز تصریح کرد:‌ معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری باید علیه دیدار مخفیانه هیئت اروپایی با یک محکوم امنیتی در ایران، اقدام به جمع‌آوری مدرک، تهیه دادخواست و مطالبه ضرر و زیان به‌واسطه تشویش اذهان عمومی کند.
منبع: فارس