۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹

اعتراض یک کارگردان به کیفیت نمایش فیلم در وزارت ارشاد

کیفیت نمایش فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتراض کارگردان این فیلم همراه شد.
کد خبر : ۱۶۹۶۸۵
صراط: آخرین ساخته‌ی محسن امیریوسفی امروز (22 اسفندماه، در برنامه‌ی نمایش فیلم برای اهالی رسانه در سالن سازمان سینمایی در حالی به‌نمایش درآمد که قرار بود، فیلم «گزارش یک جشن» ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا پخش شود؛ اما ساعتی قبل از آن، اعلام شد که به جای فیلم حاتمی‌کیا «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اکران می‌شود.

در گوشه‌ای از نسخه‌ی به‌نمایش درآمده از فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» نوشته شده بود: «نسخه بازبینی فیلم».

محسن امیریوسفی در دقایق پایانی نمایش فیلم به سالن وزارت ارشاد آمد و پس از پایان فیلم، گفت: نتیجه‌ی سه سال زحمت یک بدبخت و یک گروه باید با بدترین کیفیت تصویر و صدا نمایش داده شود؟ خجالت بکشید!

او که با لحن اعتراضی سخن می‌گفت، ادامه داد: اهالی مطبوعات باید با این وضعیت، فیلم من را ببینند؟! حداقل می‌گفتید خودم یک سالن می‌گرفتم، مخلص همه هم بودم. سه‌ماه است که سینمای خانگی در خانه‌ام تشکیل داده‌ام و گروه‌های شش نفره فیلم من را می‌بینند.

او خطاب به تماشاگران، اظهار کرد: باید این فیلم با این تصویر و با کیفیت رنگ و رو رفته نمایش داده شود؟ یعنی ما این‌قدر بدبختیم؟ خانم‌ها و آقایان کل ماجرای «آشغال‌های دوست‌داشتنی» این بود. فیلمی که در جشنواره‌ی فجر، آن را فتنه می‌خواندند این بود. آیا این فتنه بود؟ خجالت‌آور است.

این کارگردان تصریح کرد: من خودم یک نسخه‌ای می‌آوردم که لااقل با یک صدا و تصویر خوب آن را نمایش می‌دادید. من از صبح امروز، در آسایشگاه کهریزک در خدمت بچه‌های معلول بودم، غافل از این‌که با خیال راحت چنین نسخه‌ای از فیلمم در اینجا نمایش داده می‌شود.

امیریوسفی در حاشیه‌ی نمایش فیلمش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متأسفم که با عصبانیت صحبت کردم؛ اما حداقل می‌توانستند یک نسخه‌ی خوب و حاصل زحمات سه ساله‌ی یک گروه را که در جشنواره‌ی فیلم فجر در حق‌شان اجحاف شد و حرف و حدیث در آن وجود داشت، بهتر از این نمایش دهند. این همه حاشیه‌ای که درباره‌ی فیلم می‌گفتند کجاست؟

او ادامه داد: حداقل حق من این بود که یک سالن خوب بگیرم تا فیلمم با بهترین کیفیت صدا و تصویر پخش شود. آیا اینقدر عجله لازم بود؟ مسوولان تازه صبح امروز خبر دادند که یک نسخه از فیلم را بیاورم، آن هم در این شلوغی شب عید و بدون اطلاع‌رسانی قبلی مناسب.

این کارگردان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا که آیا با این شیوه‌ی پخش فیلم‌ها از سوی سازمان سینمایی در وزارت ارشاد موافق هستید؟ گفت: این‌گونه اکران‌ها به درد فیلم‌هایی می‌خورد که پنج سال نمایش داده نشده‌اند، اما فیلم من، جدید است و عملا مراحل فنی آن هنوز تمام نشده است.

به گزارش ایسنا، با وجود این‌که فقط چند ساعت قبل از نمایش فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» درباره‌ی تغییر برنامه، اطلاع‌رسانی شده بود، نمایش این فیلم با استقبال اهالی رسانه مواجه شد.

در خلاصه‌ی داستان رسمی این فیلم آمده است: «درباره‌ی خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.»


منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم