۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
آنتن رسانه ملی را چند می فروشید؟

نامه اعتراضی مدیرعامل اسکانیا به ضرغامی

اکبری راد مدیر عامل شرکت عقاب افشان (شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا در ایران ) در نامه ای به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما نسبت به انعکاس اخبار منفی علیه این شرکت در رادیو و تلویزیون به شدت اعتراض کرد.
کد خبر : ۱۶۹۷۳۰
صراط: اکبری راد مدیر عامل شرکت عقاب افشان (شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا در ایران ) در نامه ای به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما نسبت به انعکاس اخبار منفی علیه این شرکت در رادیو و تلویزیون به شدت اعتراض کرد. متن نامه به این شرح است:

جناب آقای ضرغامی
ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم ؛

با احترام به استحضار می رساند، متاسفانه به رغم تاکیدهای مکرر و اخبار متعددی که از سوی سازمان ملی استاندارد، وزارت راه و شهرسازی، انجمن خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره استاندارد بودن اتوبوس های اسکانیا، تولیدی شرکت عقاب افشان منتشر شده است، همچنان شاهد بی توجهی رسانه ملی و یکجانبه نگری نسبت به این مهم هستیم، و متاسفانه صدا و سیما ،همچون شش ماه گذشته همچنان به بازگویی اخبار غیرکارشناسانه در خصوص علت و چگونگی حادثه اسفناک تصادف دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران – قم که منجر به فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، هستیم.


       جناب آقای ضرغامی، آنتن رسانه ملی حرمت دارد و نباید به عده ای به صرف این که توانایی خریداری دقایق بی شمار و ساعت های آن را دارند، اجازه وارونه نمایی حقیقت داده شود. عده زیادی از مردم این مرز و بوم در جای جای شرکت صنعتی – تولیدی عقاب افشان مشغول به کارند و نان سفره هایشان از دسترنجی تامین می شود که از فروش تولیدات و محصولات شرکت عقاب افشان به دست می آید. شرکتی که محصولاتش نه تنها در ایران بلکه در چهار قاره جهان دارای خریدار است و یکی از برندهای مطرح در تولید اتوبوس های شهری و بین شهری در دنیا به شمار می رود. متاسفانه حادثه جانگداز 18 شهریور همگان را چنان برآشفت که حقیقت نادیده گرفته شد. سوختن 44 زن و کودک و پیر و جوان چنان احساسات را تحت تاثیر قرار داده بود که علت بروز حادثه به فراموشی سپرده شد. افکار عمومی منتظر معرفی مقصر بودند، و متاسفانه بدون بررسی های کارشناسانه مقصر خوانده شدیم. سکوت کردیم که این سکوت ناشی از نادیده گرفتن حقیقت در میان هجمه های غیرمنصفانه کسانی بود که تریبون های متعددی در اختیار داشتند. اکنون شش ماه از آن حادثه دردناک می گذرد. چهار ماه است که بررسی کارشناسان فن به پایان رسیده و اعلام شده است اما مرغ رسانه ملی همچنان یک پا دارد و حقیقتی که از سوی مسئولان و مراجع ذی صلاح مطرح می شود به علت نداشتن تریبون در رسانه ملی گم شده است.


رییس محترم رسانه ملی، اگر ملاک حقیقت گویی برای شما پرداختن هزینه های آنتن پخش است، اعلام بفرمایید تا برای پرداخت سهم برنامه سازان دست به کار شویم، بلکه خانواده بیست هزار نفری عقاب افشان از کارگر گرفته تا شاگرد شوفرها بتوانند سال را به شادی نو کنند.


هنوز مدت زیادی از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به نهادهای حاکمیتی نمی گذرد، اگر نیم نگاهی به مفاد این سیاست ها بیندازید متوجه تاکیدات معظم له در خصوص توسعه کار آفرینی، افزایش تولید داخلی و صادرات غیر نفتی و قرار گرفتن در رتبه اول منطقه، ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل و ایجاد مزیت در همه استانها خواهید شد و مایه تاسف است که رسانه ملی با پخش اخبار منفی و یکجانبه و همچنین تولید و پخش برنامه های مشارکتی زمینه تعطیلی یکی از قطب های صنعتی کشور را فراهم کرده و سبب بیکاری صدها کارگر شده و مزید بر آن قطع صادرات پایدار به کشورهای منطقه و واردات اتوبوس بی کیفیت چینی را فراهم آورده است.

چند روز پیش در جمع مسولان پلیس راهور بدرستی اظهار داشتید که «یکی از مشکلات جدی ما در بخش ماموریت های پلیس در تعامل با سایر دستگاه هاست.» بار دیگر اسناد و مدارک مرتبط با حوادث اسکانیا را برای آگاهی و اطلاع کارشناسان آن رسانه ضمیمه نامه خود کرده ام تا بدانید که شرکت عقاب افشان امروز قربانی عدم تعامل پلیس راهور با دستگاه های مسول نظیر موسسه ملی استاندارد، کمیسیون ایمنی راهها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، هیات هفت نفره کارشناسان رسمی دادگستری و حتی مدیران پیشین خود است .


در سالهای اخیر پلیس راهور با همکاری رسانه های مکتوب، مجازی و بویژه رسانه ملی سهم بسیاری در فرهنگ سازی بویژه در حوزه ترافیک داشته که نتیجه ستایش آمیز آن کاهش تلفات جاده ای بوده است؛ اما نباید فراموش کرد که اظهار نظر در خصوص مسایل فنی و تولیدی کار پلیس نیست و از همین روست که رییس محترم سازمان ملی استاندارد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس انجمن خودروسازان بدون هماهنگی اما یکصدا اعلام کرده اند که: « پلیس در کار ما دخالت نکند! زیرا اتوبوس های اسکانیا استاندارد است. قوه قضاییه به اظهارات غیرکارشناسانه درباره اسکانیا خاتمه دهد وغیره».

اما مصوبه 12بهمن هیات محترم دولت مبنی بر الزام پلیس به شماره گذاری خودرو بعد از تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص ایمنی و آلایندگی نیز چیزی از پافشاری معنادار راهور در خصوص مجرم معرفی کردن شرکت عقاب افشان کم نکرد.


 متاسفانه در ماه های اخیر پلیس راهور بدون توجه به اسناد و وظایف قانونی خود در برنامه هایی تلویزیونی که آنتن را خریداری کرده است ، به شکل یکطرفه عملکردش در عدم شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا را توجیه می کند. اگر به قول جناب عالی «مردم ایران مستحق خدمات بی ریا و شایسته هستند و از جمهوری اسلامی انتظار آرامش روحی و روانی و صداقت دارند.» بهتر است حق پاسخگویی برای شفاف سازی ماجرا با حضور کارشناسان از سایر دستگاه های مسوول در نظر گرفته شود تا آرامش به آشیانه عقاب افشان، مالکان خودروهای اسکانیا و مسافرانی که با اسکانیا مسافرت می کنند بازگردد.

در سالی که به نام حماسه سیاسی – حماسه اقتصادی مزین شد، گام های بلندی را برای رسیدن به افقی که رهبرمان ترسیم کردند، برداشتیم، و هجمه های رسانه ای خم به ابروی مان نیاورد. زیرا رفع نیازهای کشور در تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را وظیفه خود و صادرات اتوبوس به کشورهای جهان را نشانه اقتدار ایران در اوج تحریم ها می دانیم. اگرچه برخی باندهای ثروت در داخل در پی واردات اتوبوس، آن هم از نوع بی کیفیتش هستند. بر این اساس قطعا نظارت بیشتر بر آنچه در رسانه ملی پیرامون مسایل خرد اقتصاد و صنعت می گذرد، شرایط را برای تحقق حماسه اقتصادی فراهم کرده و ما را در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای مطلوب اقتصاد مقاومتی سهیم می کند.

امیدواریم سال 1393 ، سال حرکت همه نهادهای حاکمیتی در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، سال پایبندی همه دستگاه ها به قانون و سال توسعه همه جانبه کشور باشد . ما اطمینان داریم که همه ایرانیان در هر کجای جهان حاضرند در صورت وجود اعتماد ، شفافیت و پرهیز از رفتارهای دوگانه ، سرمایه و فکر خود را در جهت اعتلای کشور بکار گیرند . ما می توانیم به عنوان بخش خصوصی در توسعه ، کارآفرینی و ارزآوری غیر نفتی موثر باشیم ؛ اگر ما را حمایت نمی کنید به چوب بی مهری نیازارید ، به امید فردا.

اکبری راد
مدیر عامل شرکت عقاب افشان

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم