۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

قطع درختان مهران در هفته درختکاری

در هفته ای که به درختکاری معروف است و همه دست در دست هم می دهند تا نهالی کاشته شود در شهر مرزی مهران موضوع برعکس است و درختان به بهانه برخورد شاخ و برگ با سیم های خطوط توزیع برق قطع شدند.
کد خبر : ۱۶۹۷۴۸
صراط: هوای بهاری شهر مهران پس از بارش های چند روز گذشته مناظر طبیعی دلنوازی را خلق کرده اما به چهارباغ های (بلوار) اصلی مهران که می رسی شاهد قطع درختانی می شوی که تنها تنه آنها بر جای مانده است.

این وضع باعث شد تا شماری از شهروندان مهرانی در تماس با رسانه رسمی ایرنا و گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند.

یکی از این افراد می گوید: فضای شهر مهران کم کم داشت طراوت و زیبایی خود را به گردشگران نشان می داد، اما با قطع درختان این زیبایی نابود شده است.

ˈحسین عباسیˈ ادامه داد: درخت نماد آبادانی، سبزی، خرمی و مظهر زندگی و باعث تنظیف هوا است و اگر در این روزها که به بهار نزدیک می شویم آنها را به هر دلیلی قطع کنیم سبزی و خرمی را از شهرمان گرفته ایم.

یکی دیگر از شهروندان مهرانی نیز می گوید: درختان در سلامتی و آسایش ساکنان شهرها سهم بزرگی دارند، زیرا با جذب گازهای سمی از جمله گازکربنیک و ساخت اکسیژن، باعث دوام زندگی انسان و جانداران می شوند.

ˈاحمد ناصریˈ اضافه می کند: هرس بیش از حد درختان در این موقع از سال باعث بی حجاب شدن چهره شهر می شود در صورتی که وجود درخت به نما و چهره شهر زیبایی می بخشد و موجب سرسبز شدن خیابان ها و معابر می شود و برای شهروندان بسیار چشم نواز است.

مسوولان شهرداری مهران برای روشن شدن علت قطع درختان در مراجعه خبرنگار ایرنا به آنان، اداره برق شهرستان را مسوول هرس و قطع درختان معرفی کردند.

مدیر توزیع برق شهرستان مهران نیز در این زمینه گفت: هرس شاخه های مزاحم درختان در مسیر خطوط توزیع هوایی به سبب حفاظت و نگهداری از تجهیزات شبکه و مشترکان انجام می شود.

ˈتقی بسطامیˈ افزود: با توجه به نزدیک شدن شاخه های درختان به سیم های برق اگر هرس انجام نگیرد، سیم ها با شاخه های درختان برخورد می کند که این اتفاق باعث سوختن تجهیزات و تاسیسات مشترکان خواهد شد.

وی ادامه داد: فشار درخت به سیم ها ممکن است باعث کاهش فاصله سیم ها شده و افزایش احتمال برخورد سیم ها به هم یا به تاسیسات مجاور را موجب شود و ما ناچار به انجام هرس هستیم.

به گفته کارشناسان، زمان هرس درختان پیش از بیدار شدن آن ها از خواب زمستانه است.

شهروندان مهرانی و دوستداران طبیعت سبز و درختان زیبا امیدوارند مسوولان در پیوند با این موضوع بیشتر دقت کنند تا نوروز مهران این شهر دروازه عتبات عالیات مانند سال های گذشته باطراوات و شاداب باشد.

شهر 20 هزار نفری و گرمسیری مهران در فاصله 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد.

این شهر به سبب برخورداری از بازارچه و پایانه مرزی مهمترین کانون تردد زوار عتبات عالیات و گردشگران مذهبی به شهرهای زیارتی و مناطق سیاحتی جمهوری اسلامی ایران و عراق است.

پنج تا شش هزار زائر ایرانی و عراقی روزانه از راه پایانه مسافری مرزی مهران با گذر از این شهر راهی دو کشور می شوند.
منبع: ایرنا