۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

ظریف از وان به تهران بازگشت

وزیر امور خارجه که صبح جمعه برای دیدار با وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب اجلاس سه جانبه در شهر وان ترکیه به این کشور عزیمت کرده بود جمعه شب به تهران بازگشت.
کد خبر : ۱۶۹۸۳۱
صراط:  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که صبح جمعه برای دیدار با وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب اجلاس سه جانبه در شهر وان ترکیه به این کشور عزیمت کرده بود جمعه شب پس از انجام دیدار سه جانبه و همچنین برگزاری دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان ترکیه را به مقصد تهران ترک کرد.

خاطر نشان می سازد به دنبال اجلاس سه جانبه برگزار شده در شهر وان ، بیانیه این نشست با تاکید بر گسترش همکاریهای سه کشور در حوزه های مختلف انتشار یافت که طی آن برنامه اقدام سه کشور طی سالهای 2014 تا 2016 تعین و مورد تائید وزرای سه کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در طی اقامت یکروزه خود در شهر وان ترکیه همچنین با شبکه های تلویزیونی ای تی وی ، ان تی وی و همچنین سی ان ان ترک مصاحبه های جداگانه ای انجام داد که طی آن دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف از جمله آخرین تحولات گفتگوهای هسته ای کشورمان با 1+5 ، روابط دوجانبه با ترکیه ، همکاری های سه کشور ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان و همچنین موضوعات مهم منطقه از جمله سوریه را تشریح کرد .

منبع: تسنیم