۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸

تصادف دو پژو ۷ کشته داد

رئیس پلیس راه مرکزی گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پژو در محور اراک ازنا ۴تن کشته و ۷نفر مجروح شدند.
کد خبر : ۱۶۹۹۱۷
صراط:سرهنگ مهدی حسنی ، با اشاره به این تصادف رانندگی اظهار کرد: با اعلام گزارشی مبنی بر تصادف در محور ازنا اراک در گردنه فوقان به مرکز فوریت های پلیس 110 بلافاصله موضوع به واحدهای امدادی اعلام و اکیپی از مأموران پلیس‌راه و انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: مسئله مهم این است که این خطاها و اشتباهاتی که در حین رانندگی اتفاق می‌افتد را چه گونه می‌توان به حداقل رساند و چگونه باید محیط جاده‌ها را طراحی نمود که با هدف‌ها و نیازهای راننده‌ها هم آهنگی داشته باشد.

رئیس پلیس راه مرکزی تصریح کرد: چنین تخمین زده شده، که بیش از 90 درصد سوانح رانندگی در ارتباط با خطاهای انسانی است.

سرهنگ حسنی با اشاره به فرهنگ سازی در جهت کاهش خطاهای انسانی گفت: به این علت که آموزش بهتر، و داشتن اطلاعات لازم و اعمال مقررات فقط می‌تواند تأثیر محدودی در کاهش صحنه‌های تصادف داشته باشد، پس لازم است که جاده‌ها طوری ساخته شود که خطاهای انسان به حداقل برسد.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد، دو دستگاه خودروی سواری پژو که از شهر اراک به سمت ازنا در حال حرکت بوده‌اند با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه مرکزی تصریح کرد: در این سانحه 3 سرنشین یکی از خودروها و 1 سرنشین خودروی دیگر در دم جان خود را از دست دادند.

سرهنگ حسنی با اشاره به گزارش مرکز فرماندهی گفت: برابر گزارش مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی پلیس استان، در این سانحه 7 سرنشین دیگر این خودروها نیز مجروح و به وسیله واحدهای امدادی به بیمارستان اراک اعزام شدند.

وی افزود: علت این سانحه  تجاوز به چپ یکی از خودروها نسبت به دیگر خودروی سواری بوده است.
منبع: تسنیم
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی