۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

مسابقات‌اروپایی قرآن‌کریم درهامبورگ+تصاویر

افتتاحیه دومین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۹۹۴۱
 صراط: دومین دوره مسابقات اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سطح اروپا در دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و احمد ابوالقاسمی داور بین‌المللی قرآن کریم در حال برگزاری است.

این مسابقات با هدف نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه‌‌سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر در رشته‌های قرائت قرآن(برادران)، حفظ قرآن(برادران و خواهران)، ترتیل(خواهران)، مفاهیم قرآن(برادران و خواهران)، اذان(برادران) و تواشیح توسط مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در رشته قرائت بزرگسالان به نفر اول 1800 یورو، به نفر دوم 1500 یورو و به نفر سوم 1200 یورو و در سایر رشته‌ها به نفرات برتر سایر رشته‌ها نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

از میان نمایندگان هر کشور شرکت کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شود.

در مراسم افتتاحیه که روز جمعه 23 اسفند ماه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری مسئول دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ و سیدمحسن میرباقری استاد و کارشناس قرآنی به ایراد سخنرانی پرداختند که در ادامه تصاویری از مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم می‌آید:














منبع: فارس