۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶

کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند

امام جمعه کرمان گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند کشورهای غربی در مذاکرات قابل اعتماد نیستند.
کد خبر : ۱۷۰۰۹۵
صراط:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه کرمان؛ با اشاره به سفر خانم اشتون به ایران و دیدار با برخی از محکومین فتنه 88؛ ضمن انتقاد از ضعف مدیریت دولتمردان در این خصوص؛ افزود: حضرت آقا در بحث مذاکرات هسته ای، فرمودند من به آمریکا و اروپا بدبین هستم و امروز شاهدیم که با تمام حسن نیت مسئولین ما در امر مذاکرات؛ امریکا و به تبع آن، اروپا تحریم ها را بر علیه ایران شدت می بخشند.

آیت الله سید یحیی جعفری خاطر نشان کرد: هیچ گاه کفر با اسلام آشتی نخواهد کرد مگر آن که ما در جهات مختلف نظامی؛ اقتصادی و .... آن قدر قدرت پیدا کنیم که آن ها مجبور شوند از این لاطائلات دست بردارند.

وی با طرح یک سوال، تصریح کرد: آیا مملکت اینقدر بی در و پیکر و بی حساب است که یک نفر از خارج بیاید و هر کار دلش خواست بکند و برود.

امام جمعه کرمان گفت: این ضعف مدیریت دولتمردان است و وزیر امور خارجه و دولت باید جوابگو باشند.

 وی اظهار داشت: ما طرفدار دولت و مسئولین هستیم ولی این انتقاد وارد است و هر مقام و وزارتخانه ای که خانم اشتون را دعوت می کند باید برنامه او را هم مدیریت کند و اینگونه نباشد که وقتی این خانم از ایران رفت؛ رئیس مجلس بگوید که دزدانه ملاقات کرد.

آیت الله جعفری بر لزوم مراقبت جهت عدم تکرار این مسائل تاکید نمود و گفت: حتی یک فرد معمولی هم که وارد کشور می شود؛ باید کار و برنامه اش حساب و کتاب داشته باشد چه رسد به یک مقام مسئول از اتحادیه اروپا.

امام جمعه کرمان در ادامه به نقش مهم مجلس در پیشبرد کشور اشاره کرد و ابراز داشت: مجلس بیشترین نقش را در حل و فصل مسائل کشور دارد.

وی اضافه کرد: طی 35 سال اخیر به رغم همه فتنه ها؛ جنگ تحمیلی و دشمنی هایی که با نظام شده است، در ابعاد مختلف پیشرفت های خوبی داشته ایم و هر جا که پیشرفت کند بوده؛ به دستورات اسلام عمل نشده است.

وی با یادآوری وقایع صدر اسلام؛ خاطر نشان کرد: خواص، امیرالمومنین را خانه نشین و ضربه های مهلکی بر مکتب واقعی اسلام وارد نمودند.

آیت الله جعفری ضمن تقدیر از دست اندرکاران ستاد نماز جمعه؛ حضور جوانان در ستاد را متذکر شد و به نقش تاثیرگذار مدیران در پیشبرد مسائل عبادی و غیر عبادی اشاره کرد و افزود: در هر عرصه و صحنه ای که خواص وارد شده اند؛ پیشرفت حاصل شده و هر جا خواص عقب نشینی کرده اند؛ مشکل ایجاد شده است.

امام جمعه کرمان، دست اندرکاران برپایی نماز باشکوه جمعه را مصداق اولیاء الله دانست و گفت: حضور شما جنبه تذکر داشته باشد.   

منبع: مهر