۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱

نقشه گوگل برای کنترل جنگل‌ها+تصاویر

این نقشه، جنگل زدایی‌های گسترده سیاره ما را با زمان دقیق نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۷۰۲۵۷
صراط: جنگل زدایی معضلی که رو به رشد است و هر سال 13 میلیون هکتار از درختان در سیاره ما نابود می‌شوند اما در حال حاضر توسط گوگل نظارت بر این پدیده غم انگیز از طریق نقشه جهان امکان پذیر شده است.



این پروژه توسط گوگل با هدف کمک به دولت‌ها و سازمان‌های زیست محیطی برای کنترل بهتر جنگل‌ها و از بین نرفتن آنها انجام شده است.



در سال 2009 گوگل ایده‌ای را در رابطه با اندازه‌گیری جنگل‌ها و جنگل‌‌زدایی با استفاده از قابلیت‌های تصویربرداری ماهواره‌ای مطرح کرد که آن زمان این پیشنهاد تا حدودی انجام شد اما محدود باقی ماند و برخی از سازمان‌ها به این پروژه علاقه‌مند شدند و سایتی به نام «گلوبال فارست واچ» Global Forest Watch جهت نظارت بر جنگل‌ها ایجاد شد که در دسترس همه است و نشان دهنده نقشه دنیا و مناطق جنگل زدایی و احیای جنگل به ترتیب با رنگ‌های صورتی و آبی نمایش داده شده است.



بسیاری از تنظیمات در دسترس همگان است از جمله مناطقی که در آن جنگل‌ها هنوز هم دست نخورده هستند و استفاده‌های مختلف از جنگل نشان داده می‌شود که می‌توان در تصاویر ماهواره‌ای به صورت نمودار مشاهده کرد و تمام اطلاعات برای کمک به سیاستمداران برای تصمیم گیری درست برای محدود کردن جنگل زدایی در آن به وضوح طراحی شده که همه می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند.














منبع: فارس
برچسب ها: گوگل نقشه جنگل صراط