۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

نمی‌توان براحتی لقمه دانشگاه آزاد را قورت داد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دانشگاه آزاد سرمایه ملی و لقمه بزرگی است که کسی نمی تواند به راحتی آن را قورت دهد، دانشگاه آزاد متعلق به هیات موسس آن نیست.
کد خبر : ۱۷۰۳۴۰
صراط:  در جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم آن طور که باید مورد رضایت نیست، گفت: دولت باید بیش از این تحرک کرده و باور کند که گرانی کمرشکن است، به فریاد مردم ضعیف برسد.

وی افزود: بانک ها از دادن وام های خود به مردم کوتاهی می کنند و صف های طولانی در این زمینه به وجود آمده است، نرخ سود بانکی افزایش یافته و برخی بانک ها به آن دامن زده اند که دولت به خصوص در  این باره وارد عمل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگرچه دادن سبد کالا خوب بود اما شیوه انجام آن مایه آبروریزی بود، امیدوارم سبد دوم کالا با شیوه بهتر، مناسب تر و زودتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد مربوط به مردم و اموال آن نیز مربوط به مردم است، گفت: به نظر می رسد برخی برای اموال دانشگاه آزاد دندان تیز کردند و این گونه عنوان می کنند که این اموال متعلق به آنان است اما دولت نباید با آنها همراه شده و کاری کند که توهم ایجاد شود برای عده ای که در انتخابات کمک کردند و دولت در برابر آنها کوتاه می آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه آزاد سرمایه ملی و لقمه بزرگی است و کسی به راحتی نمی تواند آن را قورت دهد، دانشگاه آزاد متعلق به هیات موسس نیست.

سلیمانی همچنین خطاب به وزیر علوم گفت: وزیر علوم دست از تخریب شرایط مطلوب علمی و پژوهشی دانشگاه ها برداشته و فضایی مهیا شود که سرور و شادی به دانشگاه ها برگردد.

وی همچنین با اشاره به سفر میهمانان خارجی به کشورمان و دیدار با فتنه گران گفت:  به نظرم وزیر اطلاعات و خارجه هیچ کاره هستند، از سربازان گمنام امام  زمان می خواهیم کمک کنند و مثل گذشته از استقلال کشور جانانه حمایت کرده و نگذارند ناکامان و بی عرضگان بر کشور صدمه وارد کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریف اسناد مربوط به امام خمینی(ره) از سوی موسسه حفظ و نشر آثار امام گفت: موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) و یادگار او باید توجه ویژه کنند که در این انحراف مشارکت نکرده و دست کسانی که می خواهند انحراف ایجاد کنند را قطع نمایند.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی مدیران پرخرج در دستگاه های دولتی خاطرنشان کرد: در آستانه عید مدیران پرخرج به درد ملت نمی خورند باید این مدیران از کار برکنار شوند.

منبع: مهر