۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲

اختصاص بودجه به پیمانکاران ایرانی عراق

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق از اختصاص 5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پیمانکاران ایرانی در عراق خبر داد.
کد خبر : ۱۷۰۸۱۴
صراط: رستم قاسمی در نشستی با پیمانکاران داخلی بخش های مختلف اقتصادی به بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران در عراق پرداخت و گفت : باید به دولت کمک کنیم تا رکود حاکم در کشور از بین برود و اشتغال در کشور توسعه یابد.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق تصریح کرد: ما باید محورهای کار در عراق و ایران را مشخص کنیم و مشکلات داخلی کشور را سر و سامان ببخشیم.

وی تصریح کرد متاسفانه هم اکنون انسجامی در تشکیل کنسرسیومی شرکت های داخلی جهت حضور در بازارهای جهانی وجود ندارد و گاها رقیب یکدیگر هستیم.

وی گفت: منابع مالی ارزان قیمتی در خدمات مهندسی در اختیار شرکت ها و پیمانکاران ما نیست. قاسمی اظهار داشت: مشکلات ساختاری از دیگر مواردی است که مسولان را با چالش هایی مواجه کرده، بنابراین باید با شناسایی مشکلات و همچنین رفع موانع موجود در کشور عراق ، ساختار و سیستم مدیریتی عراق را روز به روز قوی تر کنیم.

وی ادامه داد: انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی هر فعالیتی که بتواند مسائل ما را تسهیل کند، باید انجام دهد، چرا که ما از نقطه نظرات آنان استقبال خواهیم کرد.

رستم قاسمی گفت: در صورتی که حضور پیمانکاران در بازار عراق نظامند شود، پروژه ها اولویت بندی شده و به مرحله اجرا در می اید.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با اشاره به توافق نامه ای که اخیرا با یکی از بانکها و صندوق توسعه ملی و همچنین ستاد توسعه کشور عراق انجام شده، گفت: براساس این توافق نامه، 5 میلیارد دلار توسط صندوق توسعه ملی باید برای پیمانکاران بخش خصوصی در عراق در نظر گرفته شود که به زودی این توافق نامه به امضاء می رسد.

وی اضافه کرد: جذب یکسری سرمایه گذاری ها و همچنین خرید اوراق قرضه موضوعاتی هستند که در موافقت نامه به آن اشاره شده است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق اظهارداشت: امیدواریم موضوعات و موانع مطرح شده در این نشست بعد از تعطیلات نوروزی طی جلساتی حل شود.

وی اضافه کرد: تاکنون دولت هماری های خوبی را درباره مسائل همکاری ایران و عراق انجام داده اما نیاز است ماهی دو بار جلساتی ثابت تشکیل شود تا ساز و کار فعالیت ها مشخص شود.

منبع: مهر