۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

کاشان خاموش می‌شود

مدیرعامل جمعیت کویر سبز شهرستان کاشان از اجرای ساعت خاموشی نمادین در کاشان همزمان با شهرهای سراسر جهان خبر داد.
کد خبر : ۱۷۱۱۴۱
صراط: خسرو اعتماد اظهار داشت: روز نهم فروردین ماه از سوی دوستداران زمین به نام ساعت زمین اعلام شده است و تمامی فعالان و دوستداران زمین در سراسر دنیا از ساعت 20:30  تا ساعت 21:30 به طور همزمان چراغ‌های محل زندگی خود را خاموش می‌کنند.

وی تصریح کرد: دوستداران زمین به منظور جلوگیری از گرمایش کره زمین که بخشی از آن توسط فرآیند تولید برق توسط سوخت‌های فسیلی است تصمیم به برگزاری مراسم نمادین ساعت زمین گرفته‌اند تا ساکنان زمان به بلایایی که برسر کره زمین می‌آورند توجه بیشتری داشته باشند و حق زندگی آیندگان را محترم بشمارند.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز افزود: با همکاری دفتر نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، این شهر نیز به عنوان مهد تمدن و نخستین زیست‌گاه یکجانشینی کره خاکی، همگام با سایر شهرهای جهان و ایران به مانند برج میلاد تهران، سی و سه پل اصفهان مراسم نمادین خود را با خاموشی باغ تاریخی فین عروس باغ‌های تاریخی ایران برگزار می‌کند.

وی همچنین متذکر شد: انتظار می‌رود تا هموطنان به ویژه مردم کاشان با اجرای خاموشی نمادین در این روز نقش فعالی در این مراسم داشته باشند.
منبع: فارس