۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

واکنش رییس کمیسیون امنیت ملی به خبر شهادت یکی از 5 مرزبان ایرانی

کد خبر : ۱۷۱۳۱۴
صراطعلا الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام منابع پاکستانی که جیش العدل یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است، گفت:مسئولیت جان و امنیت مرزبانان ایرانی با دولت پاکستان است .

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: با توجه به این که این افراد بعد از ربوده شدن به داخل خاک پاکستان منتقل شده اند و دولت پاکستان نیز اجازه عملیات در داخل خاک خود را نداده است، طبیعتا مسئولیت حفظ جان این 5 مرزبان با دولت پاکستان بوده و هست.

بروجردی هم چنین تصریح کرد:طبیعی است در صورتی که چنین خبر ناگواری تایید نهایی شود بر فضای رابطه ایران و پاکستان تاثیر جدی خواهد گذاشت.

وی با انتقاد از ناتوانی دولت پاکستان در تامین امنیت مرزهای مشترک خود با ایران گفت:پاکستان باید در این خصوص مسئولانه تر رفتار کند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تایید این خبر ناگوار نیروهای امنیتی ایران برای کنترل این اشرار وارد پاکستان خواهند شد یا خیرگفت:این دست از مسائل دو جانبه است و باید به صورت دو جانبه در خصوص آن تصمیم گیری شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به نظر می رسد وزارت امور خارجه در کمیته مشترک امنیتی باید به جد در این رابطه مذاکره کند و این حق برای نیروهای امنیتی ما وجود داشته باشد که اشرار را در داخل خاک پاکستان تعقیب کنیم.
منبع: خانه ملت