۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

واکنش"جیمی کارتر"به افشاگریهای اسنودن

جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا تاکید کرد که افشاگریهای ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد شنود ها و جاسوسی های غیر قانونی از شهروندان در دراز مدت به نفع مردم آمریکا تمام خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۱۳۳۹
صراط: جیمی کارتر روز دوشنبه درگفتگویی که با ˈیو اس ای تودیˈ در رابطه با کتاب تازه خود با عنوان ˈ ˈدعوت به عملˈ داشت، تصریح کرد از ترس این که تماس ها و مبادلات اینترنتی او مورد جاسوسی و شنود دستگاه های امنیتی قرار نگیرد، مدت ها است از طریق نامه نگاری معمولی با دیگران تماس می گیرد.

وی گفت : تردیدی ندارد که حتی بسیاری از نامه های معمولی او نیز قبل از رسیدن به دست مخاطبین مورد بازرسی مامورین امنیتی آمریکا قرار می گیرند.

رییس جمهوری آمریکا گفت : افشاگریهای ادوارد اسنودن طبق قوانین این کشور جرم محسوب شده و محاکمه او در صورت بازگشت به کشور اجتناب ناپذیرخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه واقعه یازدهم سپتامبر بهانه ای به دست سازمان ها ونهاد های امنیتی آمریکا داده تا حریم زندگی خصوصی مردم را مورد تجاوز قرار دهند گفت : به عقیده من افشاگریهای اسنودن و دیگران ممکن است به امنیت ملی امریکا و افرادی که در دستگاه های امنیتی کار می کنند، لطماتی زده باشد اما در نهایت به نفع مردم آمریکا تمام خواهد شد.


منبع: ایرنا