۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

قطعنامه‌ای برای تحریم شهرک‌های‌ صهیونیستی

سازمان ملل قصد دارد طی هفته جاری در خصوص قطعنامه مربوط به تحریم تجاری شهرک های صهیونیستی رای گیری کند.
کد خبر : ۱۷۱۳۵۱
صراط: اقدام سازمان ملل برای رای گیری در خصوص تحریم تجاری کالاهای تولیدی در شهرک های صهیونیستی کرانه باختری رود اردن در حالی است که این اقدام همزمان با اعتصاب کارمندان وزارت خارجه اسرائیل شده و ظاهرا هیچ نماینده ای از این رژیم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز قصد دارد طی هفته جاری در خصوص 5 قطعنامه مربوط به رژیم صهیونیستی رای گیری کند. یکی از این قطعنامه ها ضد فعالیت های تجاری شهرک نشینان صهیونیست ارائه شده و هدف اصلی آن اطمینان از این مساله است که فعالیت های شهرک نشینان صهیونیست تاثیر منفی بر حقوق فلسطینی ها نخواهد داشت.

این قطعنامه از همه کشورهای جهان خواسته است تا با اتخاذ همه اقدامات لازم ضد فعالیت های تجاری در شهرک های صهیونیستی از حقوق اساسی و اولیه انسانی دفاع و حمایت کنند. این قطعنامه با درخواست کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان فلسطینی ارائه شده است. گرچه این قطعنامه غیر الزام آور است ولی یک مقام رسمی اسرائیلی که نامش فاش نشده گفت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت نگران تصویب آن است.

مطرح شدن این قطعنامه ضد اسرائیل در شرایطی است که کارکنان وزارت خارجه این رژیم در اعتراض به وضعیت کاری و حقوق و دستمزد اعتصاب کرده اند. بنابر این رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل هیچ نماینده ای نخواهد داشت.

علاوه بر این قطعنامه ها قرار است گزارش ویژه گزارشگر سازمان ملل در خصوص وضعیت فلسطین در شورای حقوق بشر این سازمان مطرح شود. در این گزارش از دادگاه بین المللی لاهه خواسته شده است تا در خصوص اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در فلسطین تحقیق کند و ببیند آیا این اقدامات معادل نژاد پرستی، پاکسازی قومی و استعمارگری بوده است یا نه.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز قصد دارد با انتشار سندی از رژیم اسرائیل بخواهد تا نه تنها برنامه گسترش شهرک های صهیونیست نشین را متوقف کرده بلکه در این برنامه تجدید نظر کند.


منبع: تسنیم