۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶

جان کری وارد اردن شد

وزیر خارجه آمریکا در چارچوب تلاش خود برای از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل، عصر امروز وارد اردن شد.
کد خبر : ۱۷۱۴۷۳
صراط: به نقل از پایگاه خبری "القدس"، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این سفر با عبدالله دوم پادشاه اردن و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار می کند.

بر اساس این گزارش، هدف از سفر کری به اردن تلاش برای ازسرگیری مذاکرات درباره فرایند صلح خاورمیانه اعلام شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با محمود عباس و گفتگو درباره مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین وارد اردن شد.

فرصت 9 ماهه آمریکا به اسرائیل و فلسطین برای دستیابی به توافق اصولی و اولیه با هدف رسیدن به قرارداد سازش اواخر آوریل به پایان خواهد رسید. جان کری ضمن انتقاد از اظهارات نتانیاهو در خصوص به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی گفت، من فکر می کنم طرح مکرر این مساله در زمان حساس کنونی که احتمال دستیابی به سازش و امنیت وجود دارد، اشتباه است.

وی مدعی شد، به رسمیت شناخته شدن اسرائیل در قطعنامه های سازمان ملل وجود دارد و یاسر عرفات رهبر فقید فلسطین نیز در سال های 1988 و 2004 میلادی این مساله را تایید کرده است. ادامه پافشاری رژیم صهیونیستی بر ساخت شهرک در اراضی اشغالی فلسطین نیز مانع بزرگ دیگری در روند مذاکرات به شمار می رود.

مذاکرات سازش پس از سه سال وقفه بار دیگر از جولای گذشته با تلاش های جان کری از سر گرفته شده است. بیش از 500 هزار نفر در 120 شهرک صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین زندگی می کنند.


منبع: تسنیم