۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

اعتصاب در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به چه معناست؟

طی چند سال اخیر در کنار ضعف های راهبردی رژیم صهیونیستی مانند عدم مشروعیت سیاسی و بین المللی، انزوا در میان ملت های مسلمان، عدم امنیت پایدار و... نارضایتی های گسترده اقتصادی در این رژیم جعلی روز به روز نمایان تر می شود. در این سالها تعداد قابل تاملی از صهیونیست ها بدلیل مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی خودکشی کرده‌اند.
کد خبر : ۱۷۱۷۵۵
صراط: اسرائیل در سالهای قبل تلاش کرد با تغییر در مسائل بنیادین افتصادی خود از اقتصاد سوسیالیستی به سمت اقتصاد لیبرالیستی گام بردارد. اما اینک، اقتصاد اسرائیل به علت وابسته بودن به اقتصاد لیبرالی و بازار آزاد به شدت تحت تاثیر افول اقتصاد سرمایه داری در غرب قرار گرفته است. با این وجود ۷۰تا ۸۰ درصد تعاملات اقتصادی اسراییل در ارتباط با بازارهای جهانی است و از سوی دیگر بخش دیگر درآمدهای این کشور منابع حمایتی است که از سوی سایر کشورها دریافت می شود.

بدین ترتیب نزدیک به ۲۰درصد اقتصاد اسرائیل حمایتی است که بیشترین حمایت از طرف امریکا صورت می پذیرد. آمریکایی ها با وجود مشکلات اقتصادی به این میزان کمک پایبند بوده اند. ولی با عدم بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا حداقل بخشی از این حمایت ها در آینده با ابهام روبه رو می شود.

نکته قابل توجه آنکه یکی از موثرترین ضربات اقتصادی نتیجه فضای جنگ طلبی مقامات صهیونیستی است که به صنعت گردشگری این کشور ضربه وارد می کند. برخی بررسی ها نشان میدهد که پس از جنگ هشت روزه غزه به صنعت توریسم این کشور ضربات اقتصادی قابل توجه ای به خاطر ایجاد فضای ناامنی ایجاد شد و البته با هر بار حملات موشکی جبهه مقاومت این ضربات عمیق تر می شود.

به همین دلیل برخی کارشناسان غربی معتقدند ادعاهای حمله نظامی به ایران در صورت اولین پاسخ از طرف این کشور می تواند صنعت توریسم این کشور را تا مدت ها تعلیق کند.

علاوه بر این، اعتراضات اقتصادی در اسرائیل خیلی زود نیز تبدیل به اعتراضات اجتماعی و درخواست برای عدالت اجتماعی و رفع تبعیض مخصوصا بین شرقی و غربی‌ها در جامعه اسرائیل شد. در سال های اخیر درآمد ماهیانه شهرنشینان اشکنازی یا همان یهودیان غربی بسیار بیشتر از درآمد دیگر یهودیان از جمله سفاردی‌ها و قابل تامل تر آنکه بسیار بیشتر از درآمد ماهیانه اعراب بوده است.

مسئله ای که نشان میدهد که ریشه های اعتراض جامعه معترض صهیونیستی بیش از آنکه اقتصادی باشد ماحصل تبعیضی عمیق در لایه های اجتماعی متکثر اسرائیل است.

با این وجود اعتراضات اقتصادی چند سال اخیر در اسرائیل که بزرگترین اعتراضات اجتماعی تاریخ این رژیم جعلی می باشد بیشتر از سمت اقشار ضعیف و کارگری و متوسط جامعه صهیونیستی صورت گرفته است. این در حالیست که در چند روز اخیرا اعتراض اقتصادی از درون دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.

چند روز قبل وزارت خارجه اسرائیل از امروز رسما وارد اعتصاب کلی شد، تمام سفارتخانه ها و مجتمع های دیپلماتیک اسرائیلی تعطیل شد. با این اعتصاب ساختمان اصلی وزارت خارجه اسرائیل در بیت‌المقدس، و همچنین ۱۰۳ سفارتخانه اسرائیل در جهان تعطیل شدند.

این اولین اعتصاب دیپلماتها در نوع خود از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در ۶۵ سال پیش است و بر فعالیت کارمندان خارجی که برای کار به اسرائیل -مناطق اشغالی-۱۹۴۸ می روند، مهاجران و همچنین سفر مقامات عالیرتبه به تل آویو تاثیر می گذارد.

بطوریکه در پی تعطیلی سفارتخانه‌ های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به خاطر اعتصاب سراسری کارمندان وزارت امور خارجه این رژیم، وزیر جنگ اسرائیل سفرش به رم را در چند روز آتی لغو کرد.

در همین حال «میکی مرسینسکی» مدیر دفتر بازرگانی رژیم صهیونیستی در چین نامه‌ای به نتانیاهو و «یائیر لابید» وزیر دارایی این رژیم ارسال و طی آن هشدار داد که در صورت تداوم اعتصاب کارکنان وزارت خارجه، خسارت‌های اقتصادی سنگینی به این رژیم وارد خواهد آمد.

پیام راهبردی این اعتصاب بی سابقه این است که مشکلات اقتصادی اسرائیل تبدیل به یک ضعف راهبردی شده که یک روز از دل جامعه ضعیف، متوسط، کارگری، پزشکان و حتی معلمان جامعه غیرپایدار بیرون می زند و روزی دیگر این پتانسل را دارد که یکی از اصلی ترین وزارتخانه های کابینه اسرائیل را فلج می کند.

این مسئله نشان میدهد که اقتصاد به پاشنه آشیل رژیم صهیونیتسی تبدیل شده و مقامات صهیونیست توان کنترل اعتراضات اقتصادی را عملا در آینده از دست خواهند داد. این در حالیست که این فرصت تاریخی نیز ایجاد شده تا جبهه مقاومت و جهان اسلام در کنار ضربات امنیتی و اطلاعاتی به این رژیم غیرقانونی بتواند با طراحی و ظرافتی بیشتر ضربات اقتصادی غیرقابل جبرانی به این رژیم غیرقانونی وارد کند.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم