۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
یوشکا فیشر:

هدف بعدی پوتین شرق اوکراین است

یوشکا فیشر گفت: هدف بعدی پوتین شرق اوکراین است.
کد خبر : ۱۷۱۸۷۹
صراط: وزیر خارجه سابق آلمان با تاکید بر اینکه کوتاه آمدن اتحادیه اروپا در برابر پوتین در مسئله اوکراین وی را تشویق به برداشتن قدمهای بعدی می کند، شرق اوکراین را پس از "کریمه" هدف بعدی پوتین اعلام کرد.

به گزارش "هندلز بلات" آلمان، "یوشکا فیشر"، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مقاله ای در روزنامه "زوددویچه سایتونگ" به مسئله اوکراین پرداخته و خواستار ایفای نقش موثر و قدرتمندانه اتحادیه اروپا در اختلافات بر سر "کریمه" در برابر رئیس جمهوری روسیه "ولادیمیر پوتین" شده و خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا باید این مسئله را به رسمیت بشناسد که نه تنها یک اتحادیه اقتصادی بلکه یک بازیگر قدرتمند سیاسی است. اگر حالا اتحادیه اروپا در برابر پوتین کوتاه بیاید این مسئله به کار صلح نمی آید. چنین واکنشی از طرف اتحادیه اروپا رئیس جمهوری روسیه را تشویق می کند که قدمهای بعدی را بردارد.

"فیشر" در بخش دیگری از این مقاله خاطر نشان کرد که ولادیمیر پوتین  بعد از عهده داری مجدد سمت رئیس جمهوری در روسیه بهبود جایگاه قدرتی کشورش در دنیا را به عنوان یک هدف استراتژیک دنبال می کند.

وزیر امور خارجه سابق آلمان همچنین تصریح کرد که پوتین از صادرات انرژی استفاده می کند تا مناطقی را که بعد از فروپاشی شوروی سابق از دست داده است به تدریج به دست آورد. در مرکز این استراتژی مسکو اوکراین قرار داشته و دارد و بدون این کشور این هدف روسیه به دست نمی آید.

"فیشر" در ادامه گفت: بنابراین تنها دستیابی به شبه جزیره "کریمه" هدف مسکو نیست و هدف بعدی ولادیمیر پوتین شرق اوکراین و بسیاری از مناطق بی ثبات در سراسر این کشور است.

وزیر امور خارجه سابق آلمان در بخش دیگری از مقاله خود تصریح کرد که نرمش در برابر مسکو در مسئله اوکراین  به عنوان تشویقی برای ادامه سیاستهای پوتین در این راستا تلقی می شود. بنابراین برای اولین بار اتحادیه اروپا حالا در یک رویارویی مستقیم سیاسی با روسیه قرار گرفته است که در اینجا مسئله سیاست گسترش مطرح است.

وی همچنین تصریح کرد که استقلال و تمامیت ارضی اوکراین برای امنیت اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.
منبع: تسنیم