۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

مهمترین رویدادهای قضایی دی ماه 92

مهمترين رويدادهای دستگاه قضا طی دی ماه 92 شامل فیلتر شدن "وی چت"، مجازات شهردار سابق و معاون عمراني شهرداری، پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران، آخرین جزئیات رد مال "مه آفرید"، ارجاع پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به شعبه رسیدگی کننده، احضار "سعید مرتضوی" به دادسرای کارکنان دولت و ممنوع‌الخروج شدن وی، محاکمه عامل جنایت خیابان مدنی و ...بود.
کد خبر : ۱۷۲۰۰۸
صراط: مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، فیلتر شدن "وی چت"، مجازات شهردار سابق و معاون عمراني شهرداري، پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران، آخرین جزئیات رد مال "مه آفرید"، ارجاع پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به شعبه رسیدگی کننده، احضار "سعید مرتضوی" به دادسرای کارکنان دولت و ممنوع‌الخروج شدن وی، محاکمه عامل جنایت خیابان مدنی، از مهمترین اخبار قضا در دی ماه سال 92 بود.
 
**به دلیل اینکه نرم‌افزار وی‌چت علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حریم خصوصی آنها را نقص کرده و در عین حال این نرم افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان است، بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود سازی نرم افزار مذکور شد.

 


فیلتر شدن "وی چت" بدون رای منفی به تصویب رسید
 
فیلتر شدن «وی‌چت» پنجشنبه - 28 آذر ماه - در جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون رای منفی به تصویب رسید.
 
 
**بر اساس بازرسي برنامه‌اي از عملكرد شهرداري شهرستان رودهن، نتايج حاصله حاكي از آن است كه شهردار قبلي و معاون عمراني شهرداري به هيأت رسيدگي به تخلفات اداري استانداري تهران معرفي شدند.


 


مجازات شهردار سابق و معاون عمراني شهرداري
 
بر اساس بازرسي برنامه‌اي از عملكرد شهرداري شهرستان رودهن، نتايج حاصله حاكي از آن است كه شهردار قبلي و معاون عمراني شهرداري مشمول بند هاي 2 و 14 ماده 8 قانون تخلفات اداري شدند كه پس از رسيدگي منجر به صدور رأي توبيخي از سوي مرجع رسيدگي كننده بدون درج در پرونده شده است.
 
**در طرح دستبندهای الکترونیک  با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندها می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هر کجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.



 


آیین‌نامه اجرایی شدن طرح دستبند و پابند الکترونیکی تنظیم شد
 
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آیین‌نامه مربوط به اجرایی شدن طرح دستبند و پابند الکترونیکی تنظیم شده و امیدواریم به زودی به تصویب رئیس قوه قضائیه برسد.
 
** دور جدید دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در  شعبه 79 دادگاه کیفری به صورت علنی برگزار شد. این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات متهمان باقی مانده از این فساد مالی تشکیل یافت و در این شعبه در مجموع به اتهام 28 نفر از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران رسیدگی شد.



 


رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران پایان یافت
 
قاضی "محمدی کشکولی" پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران را در هشتمین جلسه این دادگاه اعلام کرد.

**کل بدهی‌های موکلم به پنج بانک ملی، پارسیان، رفاه، سپه و بانک سامان ناشی از این پرونده را یک هزار و 570 میلیارد تومان است.






آخرین جزئیات رد مال "مه آفرید"/ بدهی 1570 میلیارد تومانی مه‌آفرید به 5 بانک ایرانی

وکیل مدافع مه آفرید امیرخسروی متهم اصلی فساد بزرگ مالی آخرین وضعیت رد مال موکلش را از سوی قوه قضاییه تشریح کرد.

** پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به یکی از شعب کارکنان دولت ارجاع و رسیدگی به این پرونده آغاز شد.





ارجاع پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به شعبه رسیدگی کننده

پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به یکی از شعب کارکنان دولت ارجاع و رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

** طبق نظر بازپرس روز چهارشنبه‌ هفته‌‌ جاری،  نوبت رسیدگی به پرونده مرتضوی است و طی این روز تحقیقات مقدماتی و همچنین تفهیم اتهام از سعید مرتضوی انجام خواهد شد.






احضار "سعید مرتضوی" به دادسرای کارکنان دولت/ ممنوع‌الخروج شدن وی صحت دارد

وکیل مدافع کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار گفت: روز چهارشنبه این هفته نوبت رسیدگی به پرونده‌ی مرتضوی است و طی این روز تحقیقات مقدماتی و همچنین تفهیم اتهام از سعید مرتضوی انجام خواهد شد.

** در تشریح آخرین جزئیات پرونده فاطمه هاشمی، به طور قانونی قاضی فرصت دارد که ظرف مدت یک هفته بعد از برگزاری جلسه دادگاه حکم متهم را صادر کند. 





حکم "فاطمه هاشمی" چهارشنبه صادر می‌شود

وکیل خانواده هاشمی از صدور حکم "فاطمه هاشمی" در روز چهارشنبه هفته جاری(25 دی‌ماه) خبر داد.

** 12 مدیر یک وزارتخانه به دلیل نقض قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری جهت تعقیب کیفری به دادستان عمومی و انقلاب تهران معرفی شدند.






سراج: حق افشای گزارشات محرمانه سازمان بازرسی درباره تعقیب کیفری 12 مدیر را ندارم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تعقیب کیفری 12مدیر یک وزارتخانه به دلیل نقض قانون گفت: گزارش‌های سازمان بازرسی محرمانه است و ما قانونا حق افشای آن‌ها را نداریم تا اینکه سرانجام دادگاه تصمیمات لازم را اتخاذ کند.


** پایان ماه جاری اعلام رای پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران است، در خصوص پرونده کهریزک نیز این پرونده هنوز از دیوان عالی کشور بازنگشته است. 




پایان دی‌ ماه؛ زمان اعلام رای پرونده متهمان اختلاس از "بیمه ایران"

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران ضمن بازگو کردن آخرین جزئیات پرونده‌های"کهریزک" و "محمود احمدی‌نژاد"، در خصوص پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران گفت: پایان دی‌ ماه، رای پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران اعلام می‌شود.

** حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" سه‌شنبه(24دی ماه) طی نشست خبری فوق‌العاده با خبرنگاران، وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مداح مشهور، سعید مرتضوی و ... را تشریح کرد.





مرتضوی ممنوع‌الخروج شد/ مداح مشهور تیراندازی نکرده است

سخنگوی دستگاه قضا طی نشست خبری فوق‌العاده با خبرنگاران جزئیات پرونده‌های مداح مشهور، ممنوع‌الخروجی مرتضوی را تشریح کرد.

** شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله علی‌محمدی برای رسیدگی به پرونده عامل جنایت خیابان مدنی تشکیل جلسه می‌دهد.





عامل جنایت خیابان مدنی امروز محاکمه می‌شود

جلسه رسیدگی به پرونده عامل جنایت خیابان شهید مدنی، در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند